|
|
|
Sunn O)))
« White 1 »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | My Wall 25:16
|
| 2 | The Gates of Ballard 15:32
|
| 3 | A Shaving of the Horn That Speared You 17:52 |
|
Greg Anderson - Guitars, bass
Stephen O'Malley - Guitars, Bass |
|
'My Wall' features the vocal talents of Head Heritage/Teardrop Explodes vocalist
Julian Cope. |
|
| My Wall
And I do walk upon Wan's Dyke
And I do survey the land
And I did become the Reaper with my own bare hands
For I am Wodan,
Though, some call me Hermes,
Some call me Roman Mercury,
God of cargos,
God of weather,
Hanging God of boundaries,
Hanging God of Gibbet Hill
Killing |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
После того, как музыканты Санн О))) - Greg Anderson и Steven O’Malley - обслушались Earth и дали всем понять, что drone doom живет и еще как торжествует, выпустив три замечательных альбома (The Grimrobe Demos, 00 Void и Flight Of The Behemoth), а также несколько демок и концертных записей, они, по всей видимости, поняли, что пришло время посмотреть по сторонам и немного трансформировать свою музыку. И вовремя. Теоретически нет ничего сложного записать еще альбомов десять гитарно-басового низкочастотного гудения, но, черт возьми, повторение пройденного – это топтание на месте и никому не интересно... Чувачки позвали Ozma из Thorr’s Hammer и Attila Csihar сами знаете откуда, напоили их (или накурили – не столь важно) и оторвались по полной. Результатом стала длиннющая сессия звукозаписи и вышедшие из нее альбомы White 1 и White 2. Итак, White 1 – три вещи, хронометраж 58:42. Первый трек „My Wall“ мягко, ласково, подобно прибою, вытекает из ниоткуда, и Аттила, полузакрыв глаза, молитвенно вещает какой-то бред, аккор ля минор переливается всеми цветами радуги, вылупляется и снова пропадает электроника, и вот снова они, те самые гитары, потопляющие под слоем раскаленной магмы все и вся... Трек номер 2 „The Gates Of Ballard“: глянь-ка, кто пришел! Ozma пришла и гитарку принесла! Пропустила микрофон через фузз и как даст по струнам, а кто-то ка-ак запустит драм-машинку – и вот уже хочется рубиться вчетверо медленнее обычного... Тема исчезает и снова возвращается, на сей раз поддержанная живой кухней. Трек номер 3 «А Shaving Of The Horn That Speared You» - что-то среднее между dark ambient и noise, пофигистическое и расслабленное до нуля – дает понять, что мы услышим на White 2. Спокойной ночи, господа металхэды, и да пребудут с вами Sunn O)))...
ЗЫ. Говорить и писать о Санн О))) можно все, что угодно, но нельзя не отрицать значение и влияние этого проекта на музыку в целом и креативность музыкантов в частности. Недавно прочитал на doom-metal.com о польской банде под названием Moonn D))). Полку дроунеров прибыло...
|
|
|
| |
| | | |
| |
На прошлом альбоме музыканты взяли на вооружение noise-элементы: это просто напрочь сгубило ту атмосферу, ради которой и стоит слушать SunnO))). В этот раз в наши уши вольется целый час дроуна, но уже с большим уклоном в сторону эмбиента. Кому-то, вполне закономерно, такое различие покажется надуманным - ведь, по большому счету, граница между двумя этими стилями не совсем очевидна. Однако, доказательство ее существования элементарно: почти всегда, первый мне слушать интересно, второй - нет. Но даже несмотря на это, ситуация не самая простая. Эмбиент, в данном, конкретном случае, пусть и не является плюсом, но общей атмосферы не разрушает, а очень даже удачно в нее вписывается. Хотя повторюсь, музыка от этого становится заметно скучнее.
Теперь немного конкретики: альбом начинается с длиннющего (около 20 минут!) почти непрерывного монолога под ненавязчивый аккомпанемент, который переходит во вполне традиционную drone композицию. В следующей песне тоже есть вокал, но вот музыка уже не та - нет типичного гитарных запилов, вместо них просто спокойная, фоновая, гораздо менее грузящая музыка. Последняя третья часть - без вокала и несколько более типична для старого SunnO))).
Я конечно должен признать, что альбом очень неплох (хотя и обладает целым рядом недостатков), причем неплох именно по drone-мерке – за что и получит хороший балл.
|
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 13377 |
Spinning the yarn from Wansdyke to Silbury
Spinning the taelbook, telling the tale
Telling the tellbook to all and sundry
Keltiberians and Irish Gael
Then I hear camp followers bellow afar
Their shrieking lament for Johnny Guitar:
Look to the farthest far horizon
Look to the bloodlust deepest scar
Look to the scattering Brythonic uprising
For this be the wall of Johnny Guitar
There be the ditch that you shall die in
Here be the wall that I shall cry on
Ditch dug with antler and ox bone shovel
This rising wall that shades our ancient hovel.
Look to the north a quick mile yonder
Look to our Yggdrasilbury
Look to the Saxon chasing Viking
Look to the Norman chasing Saxon
Look to the German chasing German
German German German German
Here in the bloodlust deeper scar
For here be the wall of Johnny Guitar
Play your gloom axe Stephen O'Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.
To rage in sound this valiant despair
Doom and gloom as each a splendid pair
To rage in sound the valiant despair:
Not Abraham,
Not Moses
And not Christ
Neither Jove to whom we sacrificed,
Not Attis
Not Mohammed,
But to hilltop Thor
We rave and dance and weep and we implore:
Look to the farthest far horizon
Don't blame the messenger,
Don't blame the messenger,
Look to the farthest far horizon
Don't blame the messenger.
Don't blame the messenger,
For I am Death so Ragnarock with me
For I am Doom so Ragnarock with me.
And I stood upon Wan's Dyke
And I did survey the land
And I did become the Reaper with my own bare hands...
And then I was King Vikar with his arms outstretched
And then I was King Vikar with his broken neck
And then I was the villain and the victim and the priest
Was grim misunderstanding and was grim as death itself
My Wall My Wall caught in the thrall of my Wall
My Wall My Wall caught beneath the thrall of my Wall.
Here in the bloodlust deeper scar
For here be the wall of Johnny Guitar
Here in the bloodlust deeper scar
For here be the wall of Johnny Guitar
Play your gloom axe Stephen O¡¯Malley
Sub bass ringing the sides of the valley
Sub bass climbing up each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my tidal wall
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my tidal wall
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my tidal wall
Mothers to your bosoms,
Grab your child and sing,
As to your breasts cascade and sing:
Brothers and fathers,
Down to the thing in the middle of the town
To judge at the thing
These the effeminate priests of Frey
That don their drag
And shriek through the day
That drag their God through the muddiest fields
Spilling seed to raise the yields
These the odd castrated womb-men
On this onerous land of no men
There the infernal priestess of Freyja,
These her people layer on layer
Then the infernal priestess of Freyja
Visiting the farms
The seething seer
Visiting the farms
And rarely leaving
Mounting the tumulus
The people grieving
Dodens doddering dead and dying.
Hear the modest priests of Ing
Who's harkening always let us sing
That let's us free our tightest waistband
Let's us fertilise our own land
Spunked entire nations from one phallus
Spunked the vegetation into being
Spilled the super seed into the one day superceded earth.
Old Mother Fucker
She was a cocksucker
To give her poor family a home
Went down on their ding song
And drank for a sing song
But ended her sad life alone.
Around the church in Yatesbury the dead
Lie scattered underneath the sacred yew
As Sheila the Witch attending Sunday prayer
Praises a God but never tells them who
And from my Wall observing Sheila the Witch
Praises her God but never explaining which.
And every Monday night by the light of Moon
Those Meddlesome meddlesome meddlesome bells
And the heavy metal of the heathen bells
Meddlesome meddlesome meddlesome bells
And the bad heavy metal of the heathen bells
Meddlesome meddlesome meddlesome bells
And the heavy metal of the heathen bells
Meddlesome meddlesome meddlesome bells
And the bad heavy metal of the heathen bells
And Doggen can testify to my claim
That the Christians of Yatesbury are Christian in name
But their stomping pounding actions attest
To their Christianity happiest at rest
And Doggen who played at the John Stewart Hall
Can attest that its keeper is the heathenest of all
Is a shapeshifter tending to her hogweed hidden
And her dear Paul wallows in the village pond nay midden
For all of us are boundaried by Wan's Dyke at the west
And the great world hill which spies us and can never let us rest
Bringing on Iranian Mithra
From its home beneath the east
Caught always in the thrall of my Wall
Caught always in the thrall of my Wall
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my wall
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my wall
Stand in the thrall
Stand in the thrall
Stand in the thrall of my wall
Here in the bloodlust deeper scar
For here be the wall of Johnny Guitar
Here in the bloodlust deeper scar
For here be the wall of Johnny Guitar
Play your gloom axe Stephen O¡¯Malley
Sub bass ringing the sides of the valley
Sub bass climbing up each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom...
Don't blame the messenger of gloom,
Don't blame the messenger of doom,
For this be the Ragmarockingest aeion
In stillness O'Malley and Anderson play on... play on... play on...
The Gates of Ballard
Eg heiter Håvard Hedde, og er so ven ein kar.
No vil eg burt og gifta meg og rydja meg ein gard.
Eg bur upp under fjell,
og gjenta hev eg lova. Eg svik ho inkje hell!
Garden han er liten, men skogen han er god.
Der heve eg tvo furor, og dei skal stå i ro.
Eg bur upp under fjell,
og gjenta hev eg lova. Eg svik ho inkje hell!
Når borni dei vert mange, og skuldi aukar på.
So høgg eg ned den eine, den andre ho lyt stå.
Eg bur upp under fjell,
og gjenta hev eg lova. Eg svik ho inkje hell!