|
|
|
Europe
« Prisoners in Paradise »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | All Or Nothing
|
| 2 | Halfway To Heaven
|
| 3 | I'll Cry For You
|
| 4 | Little Bit Of Lovin'
|
| 5 | Talk To Me
|
| 6 | Seventh Sign
|
| 7 | Prisoners In Paradise
|
| 8 | Bad Blood
|
| 9 | Homeland
|
| 10 | Got Your Mind In The Gutter
|
| 11 | 'Til My Heart Beats Down Your Door
|
| 12 | Girl From Lebanon
|
| 13 | Government Man
|
| 14 | A Long Time Comin' |
|
Joey Tempest - vocals
Kee Marcello - guitars
Mic Michaelli - keyboards
John Leven - bass
Ian Haughland - drums |
|
Produced by Beau Hill |
|
| All or nothing
(Martin/Pessis/Tempest)
I'd bet my soul on a roll of a dice
I hit the ground running and I never think twice
I'd brave the heat of a wild cat fire
To satisfy my animal desire
Can't stop me now
I've set my sights on you
Right to your heart
My aim is true, that's why
A |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Уж не знаю, чем руководствовался Джой Темпест, когда выбирал название для пятого студийника своей группы Europe, но с "Prisoners In Paradise" он попал точно в яблочко. Именно пленниками в рамках "райской" Америки неожиданно для самих себя оказались музыканты. Ведь в начале 90-ых годов несколько групп из Сиэтла подняли такую волну пресловутого гранжа, что в океан забвения полетели многие исполнители и даже целые стили. Одним из таких "неудачников" стал помпезный глэм рок - незатейливые песни про любовь от напомаженных и донельзя волосатых красавцев-мужчин во мгновение ока потеряли внимание публики. Ну а Джой со своими коллегами еще и умудрился выпустить "Prisoners In Paradise" лишь немного позже выхода в свет культового "Nevermind" от Nirvana. В такой отчаянной ситуации спасти диск от провала могло только чудо. Но его, к сожалению, не случилось - критика разнесла этот альбом в пух и прах, а уровню его продаж вряд ли мог кто то позавидовать. Ну а конец этой истории получился совсем уж мрачным - через год, взвесив все за и против, Джой принял решение распустить группу. Ну а самой обидной частью во всей этой истории, несомненно, стоит признать тот факт, что "Prisoners In Paradise" - это совершенно великолепный, мастерски сделанный, прекрасно записанный, и вообще, во всех отношениях отличный альбом! Никаких особых изменений в сравнении с "Out Of This World" здесь нет - слушатель имеет возможность насладится первоклассным, свежим и ярким глэм роком во всей его красе. Единственный момент - клавишных партий почему то стало заметно меньше, хотя никакой тяжести взамен и не предлагается. Стопроцентных радио хитов, как обычно, целая куча. Будь то кичевая открывашка "All Or Nothing", мелодичный шлягер "Halfway To Heaven" или потрясающая полу баллада "I'll Cry For You" - множество положительных эмоций при прослушивании гарантированы. Помимо этого хотелось бы отметить замечательные позитивные песни "Little Bit Of Lovin'" и "Got Your Mind In The Gutter", трогательный боевик "Girl From Lebanon", и, конечно, шикарные баллады "Prisoners In Paradise" и "Homeland". Но, к сожалению, в 1991 году услышали все это только самые преданные фэны Europe. Присоединитесь же к их числу, поверьте, этот альбом заслуживает гораздо большего! Блестящее завершение карьеры. |
|
|
| |
| | | |
| |
Вот бывает же такое, что группа идет вверх, вверх и еще раз вверх, а потом бах...и грохается на пол с огромным шумом. Именно этим шумом была новость о распаде группы, а истинным верхом был альбом, который вышел накануне распада. "Пленников Рая" я до сих пор считаю лучшим альбомом шведов (хотя альбом 88-го года также красавец). Он лучший во всех отношениях – музыка наиболее гитарная и мелодичная, хитовость зашкаливает, а вокал Джо просто превосходит самого себя. Вот это действительно классика жанра – менее коммерческий, строгий и мелодичный саунд. В двух словах я бы назвал этот альбом классическим хард-роком 90-х, причем с очень тонкой гранью коммерции – как раз то, что надо. Если детально, то отмечу, прежде всего, чистые и красивые соло, жесткую и четкую ритм-секцию, удачное клавишное сопровождение на заднем плане – то, что нужно для стиля. Отметить что-то тяжеловато... Больше всего понравились эмоциональные вещи. Чувства передаются голосом Темпеста просто мгновенно. Особенно это касается композиций «I'll Cry For You», «Talk To Me», «Prisoners In Paradise», и «Homeland» - все эти песни просто въедаются в мозг. Итог следующий - очень хитовый и сильный рок. Причем тяжелый рок. Поклонникам этого стиля советую познакомиться именно с этим альбомом группы. Красавец со всех сторон. А говорят, что не бывает и красивых и умных одновременно... Оказывается бывают. |
|
|
| |
| | | |
| |
Кто бы мог подумать, что группа, взбудоражавшая весь мир своим "Последним отсчетом" выпустит альбом, на котором чуть ли не попса. Сложно рецензировать этот альбом, но я все-таки попробую. Прошло немного-немало 8 лет с выпуска дебютного альбома группы под названием "Europe". Могу сказать, что помимо того, что не осталось ничего схожего с ранней музыкой группы, так еще из первоначального состава остался только незаменимый и харизматичный лидер группы Джои Темпест и бас-гитарист Джон Левен. Такие песни как "In The Future To Come", "Seven Doors Hotel" с первого альбома группы, "Scream Of Anger" и "Wings Of Tomorrow" с одноименного альбома, "Rock The Night" и "Heart Of Stone" с альбома "The Final Countdown" канули в прошлое. Менеджеры группы все-таки добились своего, медленно, но верно, от альбома к альбому, они не оставили ничего от образца Europe 83 года. Уже на предыдушем альбоме "Out Of This World" материал приближается к тому идеалу, который хотели видеть менеджеры, тут уже никакой Джон Норум со своими гитарными соло не помеха. Как известно, Джон покинул группу в 86 году сразу после успеха "TFC". Ну и к чему все это привело? Ведь на альбоме кроме "Girl From Lebanon", ну и может быть с большой натяжкой "Prisoners In Paradise" нет больше интересных песен. Первоначально прозревшие участники группы назло всяким там менеджерам записали довольно неплохой альбом с безусловно интересной композицией "Yesterday’s News", которая в итоге не вошла в "Prisoners In Paradise" но не тут-то было, ребят заставили переделывать уже готовый альбом и дописывать новые песни, тут-то и была создана "I'll Cry For You", песня, хоть и попавшая в какие-то там хит-парады, но совершенно не в духе Europe, да и гитарное соло оставляет желать лучшего (здесь я имею ввиду не технику игры, а сам мотив). Профессианальность и талантливость музыкантов вне всякого сомнения, но это альбом не для таких групп как Europe. Обидно признать, что как не пытались Джои сотоварищи выжить в эпохе гранжа, им это не удалось, впрочем как и многим рок-музыкантам 80-х. И в 92 году Джои объявляет, заметьте, не о распаде "Europe", а просто сообщает о безвременном отпуске группы. Наверное в далеком 82 году двое шведских мальчишек Джои Темпест и Джон Норум, так любивших хард-рок и мечтавших стать рок-звездами, и не думали, что когда-то завоюют весь мир своим супер-мега-хитом "The Final Countdown". И конечно же, где-то так в 87 году, на вершине славы и признания Темпест и не думал о таком завершении истории под названием "Europe" (забегая вперед, могу сказать что тогда никто и не предполагал, особенно наверное Джон Норум, о триумфальном возвращении Europe). Но такова жизнь, построенная на взлетах и падениях. Поставить оценку этому альбому оказалось трудной задачей, но я попыталась оценить все "за" и "против", и подойдя с точки зрения не стиля музыки,а непосредственно качества, ставлю 8 баллов, хотя несомненно хотелось поставить меньше.
P.S: Хотелось бы добавить, что все это я написала, являясь преданным поклонником данной группы и ценителем их творчества, но, к сожалению, не на этом альбоме. |
|
|
| |
| | | |
| |
Перед нами яркий пример того, как легко прогадать, пытаясь заработать на творчестве. Этот альбом с грохотом закрыл первую часть творчества отнюдь не бездарной группы Europe. Это потом группа вернулась, несколько изменив общую стилистику. Так было и с Deep Purple, и даже в какой-то степени с Black Sabbath. Честно сказать, только Black Sabbath сумел понравиться мне в своём обновлённом облике конца 80-х - и то альбомы 90-х были уже не те. Deep Purple утратил всё своё классическое великолепие уже со вторым альбомом перезапуска.
Теперь, когда предисловие в лице этого исторического экскурса осталось позади, вернёмся к Europe. Шведы, увы, сдали весьма быстро. Первые два альбома запоминались, даже будучи продуктам подражания британской метал-арене. Голос Темпеста звучал молодо и отчаянно, а довольно быстрый ритм во многих произведениях создавал характерную энергетику. Это была волна, которую ребята схватили и держались на ней. За ней последовала визитная карточка группы - первый глэм-альбом "The Final Countdown". Это был пик. Популярность глэма в те годы устрашающе росла, но... практически только за океаном. Вдумайтесь: если вас попросят назвать несколько глэм-коллективов, при этом стараясь игнорировать американцев, вы, может, и справитесь, но их просто не будет. Американские коллективы вспоминать легче: там вам и Kiss, и Bon Jovi, и Motley Crue, и Twisted Sister... Из других стран - ну разве что Gorky Park, эта же Europe и ещё пара безвестных исполнителей. Да и в целом: удачно исполнять типичный для какой-то другой страны жанр - большая удача. Разве что у финнов получилось и немецкий пауэр несколько изменить, и шведский мелодик-дэт догнать.
У Europe не всё сложилось гладко. После первого успешного опыта глэма был второй - одновременно и менее яркий, и стабильно качественный. И без Норума он звучал несколько иначе - не так, как первые три работы. А при прослушивании пятого альбома первая мысль - "Караул, подменили!". Композиции звучат слащаво и как-то совсем неэнергично. Они стали похожи на самый, что ни на есть, американский глэм, чего слушатель не ждал вовсе. Это отказ от самобытности и выверенного в других работах стиля. Что бы ни говорили преданные фанаты группы, это откровенный крах.
Напоследок добавлю, что даже при некоторых интересных композициях в более поздних альбомах Europe осталась безликим коллективом, некогда исполнявшим оригинальную и запоминающуюся музыку, и сменившим это благое дело на коммерцию. Не хочется быть категоричным, но и правде в глаза смотреть небесполезно. Всё. |
|
|
| |
| | | |
Увы, Europe так и осталась группой одной песни. Альбом "Prisoners In Paradise" ознаменовал собой как логический, так и фактический конец шведской команды. По сути, на пластинке нет ни одной запоминающейся песни, за исключением баллады "I'll Cry For You". Остальной материал и записан качественно, и спродюсирован должным образом, и вокал Джо Темпеста по-прежнему выше всяких похвал, а песни все скучные и вымученные. "All Or Nothing", "Girl From Lebanon" и остальные быстрые композиции, составляющие костяк альбома, самые обычные, проходные. Безликий AOR, сравнимый по занудности и огромному количеству заезженных клише с сольным альбомом Дона Доккена или неудачной работой Foreigner "Unusual Heat", а после прослушивания заглавной композиции возникает только один вопрос: "подавали ли The Beatles в суд на шведов за плагиат?" Только глухой не услышит аналогии между "Prisoners In Paradise" и "Let It Be". |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 28328 |
Is how I feel about it
Won't stand my back to the wall
I'll find my way around it
All or nothing at all
There's nothing I won't do
And the one thing I want
All of is you
Don't want to labor at love, rather do without
Won't carry the torch, I want to burn down the house
I wanna give you all my loving, baby, listen to this
I would never settle for anything less
Can't stop me now
Once you've got me going
Can't slow me down
I'm driven by your motion
All or nothing at all
Is how I feel about it
Won't stand my back to the wall
I'll find my way around it
All or nothing at all
There's nothing I won't do
And the one thing I want
All of is you
Halfway to heaven
(Tempest/Vallance)
Another day has come
Can't face it on my own
I almost let you walk away
I guess I should have known
I'll give it to you straight
'Cause some things just can't wait
I've got to make it up to you
And I'll pray it's not too late
'Cause when you look at me
With those sad blue eyes
It stops me cold and I realize
You're all I need tonight
We're halfway to heaven
Lying beside you on a night so still
We're halfway to heaven
I ask you if you'll stay and baby, say you will
So what's a man to do
To get it through to you?
Another lost and lonely night
Would break this heart in two
So let's take a chance
And it'll be alright
Just put your trust in me tonight
Girl, we're almost there
We're halfway to heaven
There's something magic 'bout the way you kiss
We're halfway to heaven
Running with you, baby on a night like this
We're halfway to heaven
I never dreamed that I could get this high
We're halfway to heaven
Girl, I couldn't leave you even if I tried
You got me captured in a crazy spin
You got me so I just can't tell the shape I'm in
We're halfway to heaven
There's something magic 'bout the way you kiss
We're halfway to heaven
Running with you, baby on a night like this
We're halfway to heaven
I never dreamed that I could get this high
We're halfway to heaven
Girl, I couldn't leave you even if I tried
I'll cry for you
(Tempest/Graham)
I never dreamed that I could fall
But something's come over me
Now I'm sitting, staring at the wall
Afraid for my sanity
The sound of your voice, the touch of your skin
It's haunting me
I'm still trying to come to my senses
But I can't look back so I'm taking my chances
I wanna give you my heart
Give you my soul
I wanna lay in your arms
Never let go
Don't wanna live my life without you
But I know when you're gone
Like a fire needs a spark
Like a fool in the dark
I'll cry for you
Wondering why I'm running scared
From what I belive in?
I know that love is just another word
To say what I'm feeling
For once in my life the future is mine
It's calling me
I've been searching so long for an answer
But it's too late now so I'm taking my chances
I wanna give you my heart
Give you my soul
I wanna lay in your arms
Never let go
Don't wanna live my life without you
But I know when you're gone
Like a fire needs a spark
Like a fool in the dark
I'll cry for you
Little bit of lovin'
(Tempest/Marcello)
Give a little bit of lovin'
And I'll treat you right
Give a little bit of lovin'
And I'll stay the night
Just like a gypsy I come to town
I've been longing for that girl I left behind
I might be a fool, yeah, but come what may
I've been loving every minute, every day
Give a little bit of lovin'
And I'll treat you right
Give a little bit of lovin'
And I'll stay the night
I don't need nobody, I stand alone
But there's a woman that I like to call my own
I ain't got the money to make her shine
But I've got plenty other ways to make her mine
Give a little bit of lovin'
And I'll treat you right
Give a little bit of lovin'
And I'll stay the night
You got to give me some lovin'
I'm gonna make you feel so good
She's got deadly eyes, a twisted mind
She's one in a million, one of a kind
Cold chills running down to the bone
She gives me loving like I've never known
We tumble and roll over 'till the break of day
She's so wild, blows my world away
With her there's nothing I wouldn't do
Baby, we've got something to hold on to
Lay it down and it's plain to see
The woman's got the best of me
Give a little bit of lovin'
And I'll treat you right
Give a little bit of lovin'
And I'll stay the night
Give a little bit of lovin'
And I'll treat you right
Give a little bit of lovin'
And I'll stay the night
Talk to me
(Tempest/Michaeli)
It's not like before, baby
You can't come running back no more
And talk to me
When it cuts like a knife
You just talk to me, baby
When the feeling ain't right
Who do you think you're fooling?
Not me
Septermber rain is falling
I see you on the street, just passing by
And though your lips are smiling
I can see the coldness in your eyes
So hell is what you've been through
I never thought I'd see you 'round here no more
Now you need someone to talk to
Just like before
You only talk to me
When it cuts like a knife
You just talk to me, baby
When you hurt deep inside
Who do you think you're fooling?
Not me
You had to have it your way
From you that was a promise and a threat
Now you look for consulation
Just remember what you give is what you get
The hardest part was changing
I was holding on to dreams from yesterday
I used to be here waiting
Here's what I say
You only talk to me
When it cuts like a knife
You just talk to me, baby
When the feeling ain't right
Who do you think you're fooling?
Not me
Seventh sign
(Tempest/Michaeli/Marcello)
I've been sailing 'cross the ocean
With the devil by my side
I've been flying 'cross the great blue sky
But there's nowhere to hide
I've been standing by the crossroads
I've been looking for a clue
I've been praying for the human race
There's not a lot I can do
I've been waiting for the warning
As we look to the sky
Now we all seem lost
If you ask me why
It's the seventh sign
See the blood red sky tonight
It's the seventh sign
See the blood red sky
There's a voice out on the wasteland
It says we're running out of time
I used to think the world could change
Lord, I must have been blind
I've been crying out for mankind
I've been hanging on to faith
But the coming of a messenger
Says it's much too late
We could all come together
And gather all around
What good is war
When we all go down?
It's the seventh sign
See the blood red sky tonight
It's the seventh sign
See the blood red sky
Prisoners in paradise
(Tempest)
"I want to learn how to fly
I want to be respected
I want to get lucky
I want to get out of this dump
I just want to watch TV
I want to be loved
I want to be different
I want a brother and sister
I'd just rather be forgotten
I want to save the world
I want to be understood
I want to be rich
Man, I just want to be somebody"
Julie's got the word today
She lost her job
Just one last pay
Life don't come easy anymore
Still struggling on by herself
Got a picture of Jimmy, there on the shelf
And she looks at him and says
Why did we let it go?
I know that sometimes, baby
We didn't see things eye to eye
But I got just one question
Did we have to say goodbye?
Just like prisoners in paradise
Still far from heaven's door
We had it all
But still we wanted more
Now I realize that I can't turn back
The future's here to stay
We're just children of tomorrow
Hanging on to yesterday
Jimmy still recalls the night
When he took his guitar and headed on out
To find the big time
That was his dream
He gave up his past and made it alright
But there's something missing in his heart tonight
Sometimes what you want
Ain't what you need
He misses driving down to the lake at night
Holding his baby in his arms so tight
Ain't it hard to find illusions
When you're living in a memory?
Just like prisoners in paradise
So close but yet so far
There will come a time
No matter who you are
When you ask yourself was it right or wrong
For me to turn away?
We're just children of tomorrow
Hanging on to yesterday
Bad blood
(Tempest/Michaeli/Marcello)
Always looking for a good time
She came on just like a hurricane
Man, she was far too hot to handle
Like fighting fire with gasoline
All I needed was compassion
I'd been out there on my own too long
But she hungered for my loving
That first bite chilled me to the bone
Bad blood
Running through my veins
Bad, bad blood
Is driving me insane
Hey! I've become a wild one
I'm not quite the man I used to be
Just like living on a knife edge
That woman put a spell on me
Bad blood
Running through my veins
Bad, bad blood
Is driving me insane
Always looking for a good time
I come on just like a hurricane
Now I'm far too hot to handle
Like fighting fire with gasoline
Bad blood
Running through my veins
Bad, bad blood
Is driving me insane
Homeland
(Tempest/Michaeli/Marcello)
Remember that summer down by the shoreline?
I still can hear those old forgotten songs
And we made promises to last forever
I just can't belive those days are gone
There used to be a place that we could call our own
We used to think tomorrow was a long, long time
But sadness filled my heart when I knew the moment had come
When I had to leave those days behind
I felt so free
Where I wanted to be
The days went so fast
How I wish they could last
So far from my homeland
I'm lost in time
My soul's still searching
For that peace of mind
Those sacred landscapes
Come miles around
And my heart's still beating
For those country grounds
Remember when our hearts were filled with laughter?
It echoes in my trail of fallen tears
But no matter where I am today or what the future might bring
I will remember those long gone years
I can't let go
I wanna know
Does it have to end
For the best of friends?
So far from my homeland
I'm lost in time
And my soul's still searching
For that peace of mind
Those sacred landscapes
Come miles around
And my heart's still beating
For those country grounds
Lord, I know that those days are gone
Long, long, gone
I felt so free where I wanted to be
The days went so fast
How I wish they could last
Got your mind in the gutter
(Tempest/Marcello/Hill)
What's a man to do when he's being accused?
I hear you talking, it's real bad news
Nothing happened with that girl last night
So baby, won't you tell me why?
You got your mind in the gutter
You got your mind in the gutter
You're jumping to conclusions
And it's plain to see
You got your mind in the gutter
Baby, don't blame me
So you say I'm fooling 'round, playing the field
Baby, let me tell you - it's no big deal
No, I ain't getting a little on the side
But I feel like a prisoner with both hands tied
You say you found a number on a matchbook in my coat
And lipstick smeared on my shirt
I hate to disappoint you and it scares me to death
That if your shovel ain't full you just keep digging up some dirt
You've pushed me into a corner
You've got my back to the wall
I stand accused of being some kind of liar
Hey! I wouldn't hose you down if you were on fire
You've got your mind in the gutter
You've got your mind in the gutter
Baby, I keep those women
Far away from my skin
But since your mind's in the gutter
Man, I just can't win
I took her aside to give her my point of view
What you trying to pull, babe, it just ain't true
There should be a warning up above your cage
Saying don't feed the lion, she's in a state of rage
How can I prove that I've done nothing wrong?
You know in your heart that you're all that I want
You're all fired up just a little bit too tight
Now babe, what can I tell you? You just ain't right
Ain't got a baad reputation
So why you tearing it down?
Don't know what happened
But your mind's gone south
No, I can't believe what comes
Out of your mouth
You've got your mind in the gutter
You've got your mind in the gutter
I know what you're sayin'
But it just ain't true
You've got your mind in the gutter
Baby shame on you
So you say I'm foolin' 'round
Playin' the field
You know better
'Cause it's no big deal
I ain't gettin' a little
On thte side
Baby what can I tell you
You just ain't right
'Till my heart beats down your door
(Tempest/Marcello/Hill)
Hey! You should know by now
I'm gonna take you down
Can't keep me out forever
'Cause now I'm back around
Put up your best defense
I've made up my mind
I ain't like the others
I'm gonna make you mine
I'm gonna keep on knocking
Knocking like before
'Till my heart beats down your door
I'm gonna keep on coming
Coming back for more
'Till my heart, 'till my heart beats down your door
Baby, you know you love me
So why do you pretend?
When I could make you happy
If you just let me in
Well, I remember better days
With you by my side
I'll keep you warm forever
And if it takes all night
I'm gonna keep on knocking
Knocking like before
'Till my heart beats down your door
I'm gonna keep on coming
Coming back for more
'Till my heart, 'till my heart beats down your door
Girl from Lebanon
(Tempest)
It's time to break out from the cage
It's time to change your ways
It's time to find those shattered dreams
That vanished in the haze
It's time to lose those concrete shoes
They held you down too long
'Cause troubled days have come and gone
And the night has just begun
Another dawn is yet to come
Carry on, my little one
Girl from Lebanon
It's time to meet the changes
They come from all around
It's time for you to realize
Freedom has been found
It's time to meet the future
And forget about the past
It's time to make a good thing last
And the night has just begun
Another dawn is yet to come
Carry on, my little one
Girl from Lebanon
It's time to cut the barbwire
And walk out on the street
It's time that we stayed up all night
And lose all kinds of sleep
It's time to wear those bright blue jeans
And let your hair hang down
The word of peace is going 'round
And the night has just begun
Another dawn is yet to come
Carry on, my little one
Girl from Lebanon