|
|
|
Annihilator
« Never, Neverland »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | The Fun Palace 05:51
|
| 2 | Road to Ruin 03:42
|
| 3 | Sixes and Sevens 05:20
|
| 4 | Stonewall 04:50
|
| 5 | Never Neverland 05:29
|
| 6 | Imperiled Eyes 05:27
|
| 7 | Kraf Dinner 02:41
|
| 8 | Phantasmagoria 03:59
|
| 9 | Reduced to Ash 03:09
|
| 10 | I Am In Command 03:34 |
|
Coburn Pharr - vocals
Jeff Waters - guitars
Dave Scott Davis - guitars
Wayne Darley - bass
Ray Hatrmann - drums |
|
Recorded at Vancouver Studios |
|
| 1. The Fun Palace
["carrying on annihilator's fine tradition of covering weird, psychological illnesses 'palace' is narrated by the emotion of guilt. it details the psychic voyage taken by one who has committed a heinous crime and gotten away with it. many years later the nightmares become so int |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Второй альбом. Вот уже действительно классика так классика! Потрясающе качественный трэш, сделанный на самом высоком уровне. Если сравнивать с дебютником, то на “Never, Neverland” видно очень много отличий: увеличилось количество участников группы (вместо трёх стало пять), возросло качество звука – идёт упор на бас, композиции стали более запоминающимися и разнообразными, разве что мастерство музыкантов осталось прежним. Подробнее... После записи дебюта из группы ушёл вокалист Рэнди Рэмпейдж, и на его место пришёл не менее значимый вокалист Кобурн Фарр. Джефф Уотерс решил сделать звучание команды более профессиональным и поэтому позвал себе в помощь двух мастеров струнного искусства – гитариста Дэйва Дэвиса и басиста Уэйна Дарли. Надо сказать, позвал Уотерс этих людей не зря, ибо саунд группы стал блестящим - мощные риффы чередуются с непробиваемой ритм-секцией, и всё это украшено харизматичным вокалом. Ну а хитовость песен никуда не делась: моими фаворитами стали открывашка “The Fun Palace”, оптимистичный боевик “Stonewall”, скоростной номер “Imperiled Eyes” и очень великая для группы композиция “Phantasmagoria”, одна из лучших песен коллектива. Для меня этот альбом особо памятен – это один из первых металлических альбомов, который я послушал, и с тех пор ни одна трэш-группа не смогла переубедить меня в легендарности и оригинальности проекта Уотерса. Над оценкой даже не думаю... |
|
|
| |
| | | |
| |
Второй альбом канадских трешеров записывался уже с новым вокалистом Кобуром Фарром. Приободрившись резким успехом предыдущего диска «Alice In Hell», лидер группы Джефф Вотерс записывает на следующий год ещё один яркий шедевр в дискографии банды, который ко всему прочему показывает развитие, как по части навороченной техники, так и по части цепляющей мелодики. С точки зрения атмосферности и основной концепции он несколько другой, нежели Алиса. Стиль команды, по-моему, на альбоме «Never, Neverland» уже полностью сформировался, и теперь уже можно было легко узнать жужжащие быстрые риффы Вотерса и скоростную ритм секцию. А вот вокал нового вокалиста, к сожалению, не стал лучше вокала предыдущего певца Рэнди Рэмпейджа, и единственное что я могу сказать по этому поводу, так это то, что голос Фарра силён, но не обладает должной красотой, а также хотя бы минимальной оригинальностью. Качество записи заметно переросло дебютную пластинку и теперь радует отточенным звуком. При всём том что, второй альбом несколько отличается по своей атмосфере и риффам от предыдущего дебютного диска, стиль группы остался прежним - это техничный треш металл. Из наиболее интересных песен я бы выделил открывающую драйвовую и очень мелодичную композицию «The Fun Palace», следующую за ней качёвую вещицу «Road To Ruin», крепкий боевичок «Stonewall», несколько удивляет своей прогрессивной инструментальной частью заглавная песня «Never, Neverland», в которой найдется место и красивой балладе и непомерной агрессии в более тяжёлых проходах, а также заключительная вещь «I Am In Command». Ещё на альбом попала композиции под названием «Phantasmagoria», которая была ранее демкой группы, позволившей ей продвинуться вперёд для записи первого диска. В целом, альбом «Never, Neverland» это однозначный шедевр и вечная классика стиля. |
|
|
| |
| | | |
Из Annihilator в моей фонотеке есть только один этот альбом. Все остальные альбомы этой группы, несмотря на высоко техничный уровень музыканта и лидера группы Джефа Вотерса, мне кажутся не столь яркими и целостными. Этот же альбом, является ярким и интересным. Высоко техничный трэш, изобилующий разнообразием гитарных риффов и ритм секций, радует слух и заставляет прослушивать этот альбом до конца на одном дыхании. Я бы поставил этому произведению высшую отметку, если бы не одно НО. Этим НО, является исполнитель вокальных партий господин Фарр. Видимо музыкантам очень срочно нужно было найти вокалиста для записи этого альбома, поэтому они наспех взяли в свои ряды первого попавшегося по принципу «в тональность попадает, и сойдет…». Впрочем, яркая музыкальная составляющая этого альбома, успешно вуалирует тусклые вокальные партии. Рекомендую всем любителям классического трэша. |
|
|
| |
| | | |
| |
Один из наиболее удачных образцов спид-трэша. Jeff Waters & Co не стали городить огород из сложнейших техно-риффов и устраивать состязания в скорости игры с фрезерным станком. В альбоме «Never, Neverland» канадскому гитаристу удалось совместить тяжесть трэш-метала с мелодикой классического спид-направления. В результате получился хитовый альбом, если, конечно, слово хитовый применимо к трэшу. Так или иначе, большинство песен, начиная со стартовой «The Fun Palace», удались и надолго остались в памяти. Мой фаворит – «Road to Ruin», простенькая песня об опасности пьяной езды. Снова и снова хочется слушать ее припев… помните? «Leading up the road to ruin, you' re full of alcholic speed…»
К наиболее удачным композициям можно отнести полубалладу «Stonewall», заглавную «Never, Neverland» и быструю «Sixes аnd Sevens». По сравнению с дебютным альбомом, группа сделала шаг вперед в музыкальном плане, улучшилось качество звучания, пошла на пользу и смена вокалиста. Голос Коуберна Фарра красивее, чем у Ремпейджа. К счастью для слушателей, Jeff Waters не стал усложнять музыку, а пошел в направлении работы над мелодиями. Применительно к данному альбому так и напрашивается фраза - «все гениальное просто!». |
|
|
| |
| | | |
Да, действительно все гениальное просто... Однако, что бы полностью проникнуться этой работой, рекомендую для начала послушать остальной материал группы, а уже затем ознакомиться с «Never, Neverland». Причем, обратите сначала внимание на альбом «Criteria for a Black Widow», именно там находится «ключ» к пониманию данного релиза. Если сравнивать с дебютником, то техничность уже возросла, но не настолько, что бы утомлять слушателя. Возросло и качество записи, что тоже очень хорошо. Стиль представляет собой всё ту же смесь трэша и спида, представленную на дебютнике. Правда, вот сам материал мне кажется не очень цельным, хотя это и не играет решающей роли. Ну и фирменные аннигиляторовские фишки, ходы и приёмы никуда не делись. Рекомендую послушать такие песни, как: «The Fun Palace», «Road to Ruin», «Sixes and Sevens», «Never Neverland», «Phantasmagoria» и «Reduced to Ash». |
|
|
| |
| | | |
Второй релиз этой многими уважаемой группы отличается от первого диска лучшим качеством записи, более сложными аранжировками и другим вокалистом. Да и сам материал звучит более росло по сравнению с первым диском группы. Здесь вы услышите умный трэш металл. Классные мелодии, жесткие трэшевые риффы, острые соляки, не тупая ритм-секция и не дюжий драйв. Музыка группы стала выше и серьезнее, за что и получает свои 8/10. |
|
|
| |
| | | |
| |
В 1990 году было много хороших альбомов, но самым рулезным из них был «Never, Neverland» группы Annihilator. Выражаю свое глубочайшее почтение Уотерсу. Ведь так мало действительно хороших групп, в основном группы - однодневки, которые выпустив 1-2 альбома, уходят в небытие, либо не завоевав уважения поклонников, либо исчерпав всю свою фантазию. Но Аннигилятор продолжает с каждым своим альбомом удивлять многочисленных поклонников трэш-метала. Итак, что же мы имели в далеком 1990 году? После прослушивания создается впечатление, что Уотерс действительно выложился на полную катушку, так поражают его оригинальные гитарные риффы (вообще, Аннигилятор отличается от других метал-команд, помимо своей богатой фантазии в исполнении, именно жужжащим звуком ритм-гитары). На альбоме чистейший саунд, максимум агрессии, особенно это чувствуется на треках «Phantasmagoria» и «I Am in Command». Но и тексты песен нельзя назвать неграмотными, видно, что Уотерс к сочинению текстов к «Неверленду» отнесся посерьезнее, чем к «Алисе…». А про соло-гитары и говорить нечего - поливает так, что... Начинается альбом с мощной «The Fun Palace», далее следует «Road to Ruin», которая предостерегает всех водителей, которые любят садиться за руль «под мухой». Единственная песня, которая мне не понравилась, это «Kraf Dinner», я ее так и не понял, как ни старался. С уважением, Dem-On. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 54686 |
welcome, i invite you off to the other world
you'll have to face this house of no escape
confront the past, in this psychic house of horrors
i lead you up the path you'll take
panic, your conscience lied
trapped inside
panic, your ultimate nightmare
welcome to the fun palace
panic, just try to scream
it's only a dream
panic, your ultimate nightmare
welcome to the palace
tonight you'll be tried, i invoke the memories
the guilt to be driven from this unconscious mind
young lives that you've denied, behold their faces
innocence cut to pieces, just look behind
panic, your conscience lied
trapped inside
panic, your ultimate nightmare
welcome to the fun palace
panic, just try to scream
it's only a dream
panic, your ultimate nightmare
welcome to the palace
look at the fun and the games that you've taken away
confess!
dreams of growing up have been destroyed
because of you!
farewell, i impel you back to your other world
you'll have to face your every sin
take this a painful bounty, representing me
the keeper of the palace and the secrets held within
panic, your conscience lied
trapped inside
panic, your ultimate nightmare
welcome to the fun palace
panic, just try to scream
it's only a dream
panic, your ultimate nightmare
welcome to the palace
goodbye, from the fun palace
2. Road To Ruin
["i guess you could call this annihilator's version of 'detroit rock city' meets 'highway star' meets drinking and driving! thousands of people are killed each year by those who think that, after a few drinks, they're sober enough to drive the few short miles to home. this particular individual was one of those"]
no control tonight, the lights are going dim
the floor begins to tilt, it's blurring to a spin
just let me find my keys, 'look down below'
fresh air is all i need, then i'll go
leading up the road to ruin
you're full of alcoholic speed
leading up the road to ruin
no last chance, don't bother to plead
high, over the limit, got to take it slow
concentrate, kill the radio
it's not the first time, it'll be the last
i've said that before, in the past
leading up the road to ruin
you're full of alcoholic speed
leading up the road to ruin
no last chance, don't bother to plead
speed, i've got to make it home
not too far to go, you're getting near
just down the block, there's nothing left to fear
carefree, on top of the world, feeling power
impaired security at ninety miles an hour
leading up the road to ruin
you're full of alcoholic speed
leading up the road to ruin
no last chance, don't bother to plead
out
3. Sixes And Sevens
["this title comes from the british phrase 'at sixes and sevens,' meaning 'at a point of disorder or confusion.' i think a lot of people will be able to relate to these lyrics, which describe a period in my life where everything was in confusion, without direction, and giving up was the easy way out. the moral of the story: 'everything works out in the end if you really want it to!'"]
disillusioned, self-confusion
trying to make it through another day
what's it all for, when does it end
there must be another way
woven webs of intricacy
a life of nothing new
no one here to understand
pressure's crushing you
sixes and sevens
disorder battles control
sixes and sevens
crises overflow
aggravation deep frustration
i know what i want to do
motivation is a problem
when it's driven out of you
emotion, commotion's
filling up the brain
direction's null and void
another drink dilutes the pain
sixes and sevens
disorder battles control
sixes and sevens
crises overflow
sinking fast
will it last
at sixes and sevens
pulling through from yesterday
another day is done
determination
self confidence has won
woven webs of intricacy
life is full of stress
that can only hinder
new desire to progress
sixes and sevens
disorder battles control
sixes and sevens
crises overflow
sinking fast
will it last
at sixes and sevens
4. Stonewall
["when i moved out to vancouver (canada!) in 1987, i took a walk down to a nearby river. it looked calm and peaceful, yet alive. a closer look (and smell) changed my peaceful mood into a feeling of disgust and disappointment: the water was full of raw sewage and chemicals, which i later found were spewing out from a plant upstream, as well as a garbage dump located, ever so brilliantly, fifty feet from the shoreline. this was the first time i've ever really thought of about the permanent environmental damage being done and, although i'm not about to hold up protest slogans and join greenpeace, 'stonewall' is my way of bringing the subject up for thought."]
stonewall - go to bat
unless you want to live like that
stonewall - can't we see
we're our own worst enemy
a land said to have all, wealth in land, in man
qualities soon to exhaust as man's greed poisons the land
streams, once fresh, were centres of life for so many a creature
beauty without defence, polluted, never to replenish
collage, blue and green, seen as golden industrial sites
smudge as toxic pollutants destroy her remaining rights
the power of corporations, spewing chemicals into the air
fines are imposed to discourage, but what's a dime to a millionaire
it's time to listen, and see the signs
it's time to listen and hear her cries
the one that gave us life is being burnt to the raw
reaping unprotected riches, human nature's self-destruction flaw
the power of corporations, spewing chemicals into the air
fines are imposed to discourage, but what's a dime to a millionaire
5. Never, Neverland
["no not 'alison hell' part 2! yes, another gloomy subject! yet another true story! this is about an unfortunate young girl who was locked in a room for half a decade just for looking at a boy in a grocery store! her guardian, also her grandmother, felt that the only way she could protect her granddaughter from the 'evils and temptations' in the world was to confine her to her room 'till eternity.' there is, however, a rather happy end to all this when, during the middle of the song, the police/social workers storm the house and free the girl from her mental / physical captivity. she is now on the bright road to recovery whilst nanny finds her new home in the sanitarium. ps clare is a doll!"]
my room is full of toys and things
but filled with nothing new
just me and clare alone in this
enchanted, placid room
it's saturday and no more school
there hasn't been for years
she says we're here forever
till eternity
our solitude has been disturbed
clare hold on, don't flee
with open arms they call my name
"oh won't you come with me?"
get back, back!
just leave us all alone
take that and that!
i'll break your every bone
get back, back!
just leave us all alone
take that and that!
i'll break your every bone
blacking out, poisoned
colours now decay
drifting off to never, neverland
please don't take me away
to never, neverland
no, to the neverland
time has passed and now i see
what i've lived through
i've got no fears that match the hate
that came from you
it's saturday, i've things to do
i wish you all the best
now i leave your placid room
enjoy eternal rest
6. Imperiled Eyes
["although a cliche subject in metal, fear of annihilation is something we've all experienced at one time or another. in this case, we try to decipher, lyrically and musically, a set of reoccurring nightmares i used to frequently have."]
centuries of war and waste
have dealt a mortal blow
mother earth begins to rot
humanity on death row
life does slowly cease to be
death seems so surreal
as earth becomes a vacant lot
there's nothing left to heal
no colour in the skies
no one left to blame
and we thought we were wise
as i fade, i feel revived
shocked back into life
opening imperilled eyes
imperilled eyes
cessation of physical life
blackness rains from above
what right did power have
to annihilate the earth i loved
now a barren wasteland
the die is cast
a planet that once did teem with life
no evidence of a past
no colour in the skies
no one left to blame
and we thought we were wise
as i fade, i feel revived
shocked back into life
opening imperilled eyes
imperilled eyes
centuries of war and waste
have dealt a mortal blow
mother earth is now no more
there's nothing left to heal
no colour in the skies
no one left to blame
and we thought we were wise
as i fade, i feel revived
shocked back into life
opening imperilled eyes
imperilled eyes
7. Kraft Dinner
["a popular north american delicacy, this macaroni and cheese dinner is probable the heavy metal musician's best friend! by 'living' off this stuff, i saved enough money to pay the rent on a rehearsal space and buy cigarettes each day! boy, what a happy teenager i was!! 'kraf dinner is full of love and butter!!!'"]
cupboard's bare, i'm so hungry
life ain't fair, give me some money
macaroni maniac, a cheddar cheese heart attack
i love, i love, i love, i love
kraf dinner
boiling water, i can't wait
it's getting hotter, it feels so great
macaroni maniac, a cheddar cheese heart attack
i love, i love, i love, i love
kraf dinner
well that was fun, but now that i'm all done
now sedate, i think i'll buy a crate
macaroni maniac, a cheddar cheese heart attack
i love, i love, i love, i love
kraf dinner
kraf dinner
dinner
kraf dinner
my dinner
i want it now
8. Phantasmagoria
["phantasmagoria is a form of psychological disorder where the victim has visions of ghosts in his/her mind. these apparitions multiply, eventually driving the victim nuts. weird, eh? all our friends who remember the phantasmagoria 1986 demo should find this quite happening and very heavy. cheers!"]
i have chosen you my friend, you're mine
locked inside this frightening dream
nowhere to hide
every night my demons you will see
an apparition festival, through hell you'll ride
phantasmagoria
sleep well
phantasmagoria
in hell
some one here is calling out your name
look out, i play inside your brain
fleeing from my shadows, you'll never pass my test
don't you know that ghosts never rest
phantasmagoria
sleep well
phantasmagoria
in hell
approaching, you writhe, we take control
unholy inquisition, sentence very cold
my servants, demons, take you down the hole
your mind destroyed, now i want your soul
phantasmagoria
sleep well
phantasmagoria
in hell
phantasmagoria
phantasmagoria
in hell!
9. Reduced To Ash
["briefly; an imaginary view of our planet after a thermo-nuclear splattering. we hope not."]
the sky is falling, timbers they rush down
all is in rubble, vomiting sounds
screams in the night, yellow and orange
blackened indent, future deformed
the earth it doth shake, molested and torn
all living aborted, none left but unborn
contrived devastation, see all is ruined
bodies, now corpses, bent, broken and strewn
reduced to ash
reduced to ash
self-contained eternity, we've sealed the dawn
by torching the sun with the dragons we have spawned
farewell to all, it's time to leave
chaotic waste, too much to grieve
reduced to ash
reduced to ash
reduced
reduced to ash
10. I Am In Command
["this is not an anti-religious, anti-christian nor anti-anything song. it is about those (hopefully) few televangelists who prey and profit on the weak, poor and directionless. 'command' is narrated by one who is under their 'spell' and one who has just freed himself from one of these cult-like farces. i guess those having problems should be cautious about who they turn to these days. thrash!"]
no defence, enemy attack
i'm fighting for my life
they'll slice you to ribbons, you lose all inhibitions
i laugh at the anti-christ
power of position, deploying ammunition
i'm free from your holy beliefs
your pockets are bled, to christ you're wed
gaze at the lost sheep
i am in command
i am in command
i stand in command
all the taking, eyes are waking
to your mass control
power fades, drunken ways
creating your own hellhole
your god cast out, my armaments shout
your faith is soon null and void
where's god, paid the church of fraud
now heaven's left you unemployed
i am in command
i am in command
i stand in command
moans of the meek, i'm strong, they're weak
i triumph as never before
stand beside, be string, take pride
truth comes from the core
my war is fought by those i have taught
and those pledged to be free
i am here in alliance and stand in defiance
of the church's almighty greed
i am in command
i am in command
i stand in command