|
|
|
Napalm Death
« The Code Is Red...Long Live the Code »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Silence Is Deafening 03:48
|
| 2 | Right You Are 00:53
|
| 3 | Diplomatic Immunity 01:45
|
| 4 | The Code Is Red... Long Live The Code 03:30
|
| 5 | Climate Controllers 03:07
|
| 6 | Instruments Of Persuasion 02:59
|
| 7 | The Great And The Good 04:11
|
| 8 | Sold Short 02:47
|
| 9 | All Hail The Grey Dawn 04:14
|
| 10 | Vegetative State 03:09
|
| 11 | Pay For The Privilege Of Breathing ! 01:47
|
| 12 | Pledge Yourself To You 03:15
|
| 13 | Striding Purposefully Backwards 02:54
|
| 14 | Morale 04:44
|
| 15 | Our Pain Is Their Power 02:10
|
| | Total playing time 45:13 |
|
Mark "Barney" Greenway - vocals
Mitch Harris - guitars
Shane Embury - bass
Danny Herrera - drums
Guest musicians:
Jello Biafra - vocals on track 7 |
|
|
| 1. Silence Is Deafening
[Embury, Greenway]
Rant long and loud
Repeat 'til you're blue in the face
Ever get the feeling you're always on a losing streak?
Their silence is deafening
From the havens of thieves and kings
Empower those who serve to deflect suspicious minds
Action and answ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Этим ударным альбомом Napalm Death в очередной раз подтвердили свой статус долгожителей дэт/грайнда, чей творческий потенциал ничуть не тускнеет с годами.
Уже из громкого названия альбома – «The Code Is Red... Long Live the Code» – вытекает весь его протестный пафос. А наличие твердо осознанной идеи – уже залог успеха, так как музыкальные средства у знатоков своего дела непременно приложатся.
Напалмовцы как всегда угощают нас бравыми, изрядно припанкованными риффами; быстрыми, маршеподобными, отвечающими темпераменту музыки ударными и яростным, напористым вокалом Барни Гринуэя. Помимо этого, нужно сказать о не менее значимых компонентах музыки Napalm Death, которые делают ее непрямолинейной и оригинальной.
Прежде всего, стандартный грайнд часто разбавляется нескучными дэт-фрагментами, и чередование этих составляющих делает музыку интересной в сюжетном отношении. Здесь следует еще раз похвалить гитариста. Он, хоть и один, но работает за двоих, играя очень впечатляюще: виртуозная игра на скорости / грозные, исполненные значения риффы в медленных пассажах. А что самое главное – этот парень ни разу не повторился!
Браво, Митч Харрис! Ну и остальные, конечно же, не отстают.
Завоевание давних времен – атмосферность – впервые появившаяся как отличительный признак напалмовской музыки еще во времена «Diatribes», и здесь вносит весомый вклад в формирование настроения и опять же атмосферы диска. Кульминация этой линии приходится на монументальный индастриал-эксперимент “Morale”. Предупреждение: он может с равным успехом как расслабить, так и загрузить.
Налицо также экспрессивные затишья перед бурей, заканчивающиеся невероятным по мощи протеста ораторским безумством мистера Гринуэя (“The Code Is Red... Long Live the Code”, “Silence Is Deafening” и др.)
Лирика Napalm Death сильна так же, как и 18 лет назад.
“The code is red... long live the code Lighting the way to a panic mode…”
Чудовищна по своему эмоциональному воздействию и обложка. Все летит к чертям…
Что не удалось Napalm Death, так это сделать ощутимым вклад приглашенных вокалистов. По крайней мере, я ничего вразумительного не услышал. Интересно, как сработаются на следующем альбоме Барни и Аннеке ван Гирсберген.
Резюме: все круто! Самое главное для характеристики альбома слово я сказал уже в первых строках своей рецензии. Это шедевр. |
|
|
| |
| | | |
| |
Последний альбом ветеранов и отцов всего тяжелого вышел очень удачным. Он не настолько скоростной, как предшественник, но в нем больше ритма. Это, конечно же, грайндкор до мозга костей (за исключением предпоследнего трека), но не такого плана, как работы этой же группы 17-летней давности. Нет, это, скорее, смесь старого и нового творчества группы. Местами даже проступает дэт-металл, но различие между стилями настолько нечеткое, что однозначно сказать, где наступает дэт, а где он снова переходит в грайнд невозможно. Вокал Барни, как всегда на высоте. Точнее, очень низкий и агрессивный. Тексты все также большевистско-панковские. Звук записан очень четко, чего нельзя сказать про предыдущую работу. Слушается все, как на духу, так как все очень быстро сыграно. А под конец вaс расслабит медленный трек в стиле Swans. В этом году это однозначно лучший альбом в тяжелейшем направлении музыки. Кстати, на подпевах засветились Jello Biafra (ex-Dead Kennedies) и Jeff Walker (ex-Carcass, ex-Napalm Death). |
|
|
| |
| | | |
| |
Вьехать с первого же прослушивания в любой альбом ND невозможно - поди разбери, что это такое несется из колонок! Этот альбом не стал исключением. Лишь спустя неделю после бесконечного нажатия repeat disk в автомобильной магнитоле я наконец понял, что же меня так возбудило в этом альбоме. Итак, на мой взгляд, отсутствие Пинтадо, как ни странно, пошло на пользу. Стало меньше сумбура, какофонии, и такое ощущение, что Харрис раскрепостился, оставшись в одиночку на гитарной кухне. Но главная фича - вокал. Раньше, на заре 90х считалось, что чем ниже вокал и чем быстрее ударные, тем круче, и поэтому ND был 100% самой крутой группой, а квинтэссенцией вокала Барни - миньон "The World Keeps Turning". Потом же гроулеров развелось пруд пруди - иной раз достаточно было записать вокал на более низкой скорости. Вокал Барни на "Красном Коде" я не могу подогнать ни под одно определение - он уникален! Барни не гроулит, не скримит, и уж тем более не поет. Он ОРЕТ! Причем орет кристалльно чисто, в рамках грайнда, конечно - 60% текста можно разобрать. И сейчас уже это не самый низкий вокал на метал-сцене: тот же Крис Барнс рычит на порядок ниже. Но Барни звучит гораздо интеллектуальнее и гораздо лучше самого себя на смежных "Ордере..." и "Кампании...". И дополнительный балл за morale. |
|
|
| |
| | | |
Как ни старались мужички напалмовские быть не похожими сами на себя на каждом последующем релизе, все равно вышло мало чего.
После "Diatribes" (1996) откровенно говоря, все что сотворили британцы похоже как две капли воды и причина тому наверное откровенно полное углублее в сверхскоростные боевики, которыми были переполнены два первых альбома. На этом уже черт знает каким по счету релизе группа не создала ничего принципиально нового и осталась на прежнем уровне, все по старой схеме: монотонный ор Гринвэя, как станок работающий ударник и Эмбури с Харрисом нарезают свои парти в самом изощренном виде.
Напалм жив и бодр не по годам, никаких свежих идей и всего прочего только чистейший грайндкор и все. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 27299 |
Their silence is deafening
From the retreats of tamed apologists
Their disdain is crippling
For those whose crises they have fixed
I am your "untermensch" - a trace of filth to be scraped off
A trace of filth to be scraped off
Yet when it's you who's in their debt
The strong-arm brings you to your knees
So much for "progressive authority"
A trace of filth to be scraped off
Power for the powerless - well, where?
Screaming at the wall to make more sense...
... I melt back into indifference
The silence is deafening
The silence is deafening
The silence is deafening
2. Right You Are
[Embury, Greenway]
Waster and takers, leprous delinquents
All for not reaching your lofty standards
A tedious high view for all occasions
Right you are!
Moral fiber spews from ever crevice
Chattering class convert cleanses the masses
Conscience is clean while the (great) unwashed stay dirty
Right you are!
Go cut out your treacherous tongue!
3. Diplomatic Immunity
[Embury, Greenway]
... And so it comes to pass
With a shrug of the shoulders
A washing of the hands
It was war through lies on demand
Work to live to fund their egos
With bombs and shaky claims
Make the cowboy killer's day
Take one life and your's will cease
He'll take thousands (in the) name of "peace"
Selective memory and distorted words
The methods of the untouchable
Struts away and dusts off his gun
To cast more net on his "axis of evil"
Make the cowboy killer's cay
Prays on all your lethargy
Knows you'll turn the other cheek
4. The Code Is Red... Long Live The Code
[Mitch Harris, Greenway]
The code is red... Long live the code
Lighting the way to a panic mode.
Switched up to - switched up to subdue when the masses switch off
The code is red... Long live the code
Whip up a storm and they'll play along.
Barricades built - barricades built to deter ficitional threats
Dissected, observed
Under an all - seeing microscope
Dissected, observed
Be the perfect specimens
Lighting the way - lighting the way, subjugate, illuminate.
It's ego and worse
It brings us to "zero tolerance"
It's ego and worse
To suffocate diversity
And decree it an aggressive disease.
There will always come a threat once the plebs step out of line
A fabricated perpetrator biding his time.
They'll take us up to fever pitch and watch intolerance spread.
And you'll be none the wiser with a paranoid mindset.
5. Climate Controllers
[Mitch Harris / Greenway]
Excuses, excuses
Fabrications, smokescreens
Manacles - no recourse
Fabrications, smokescreens
Lower than the lowest
Lower than the lowest
Lower than the lowest
Maybe, just maybe, this New World Order
Is no concept for "freaks"
Straight, true, and divine
Straight, true, and divine
Straight, true, and divine
Maybe, just maybe, plans to rein us in
Have broken to the surface
Full fronal assault on your choice
(Your) choice to spurn the flag
Waves retribution awating those who dissent
Patriot - yes, it's an act
Fabrications, smokescreens
Speak when spoken to
Speak when spoken to
Speak when spoken to
Maybe, just maybe, you're an obstruction
Blocking their assets
6. Instruments Of Persuasion
[Mitch Harris/Greenway]
A farce - so sincere
A farce - so austere
A farce - hartfelt pleas
A farce - shock and awe to force a retreat
Ten thousand corpses in the wake of his whims
Count many thousands more on the way to obedience
Duty - to uphold
Duty - to make bold
Duty - purity so skewed
Duty - break out the arms, don't spare the rod.
Ten thousand corpses in the wake of his whims
Waves and flashes smiles, with the gall of an unmarked man
Instruments of persuasion
Instruments of persuasion
Instruments of persuasion
Rallying calls to the wilfully blinkered
Hands on the heart and heads in the sand
Instruments of persuasion
Instruments of persuasion
Stand shoulder-to-shoulder and win the bonanza.
A sweetener from death to get back in the good books
Instruments of persuasion
Instruments of persuasion
7. The Great And The Good
[Embury / Greenway]
Stinking to the bowels of high heaven
Creeping to the giants of status
Guarding protection of interests - not you
Not you or anything that might be misconstrued (as help)
Marching through the ashes of conquests
Slapping the backs of the empire men
Selling our consent in the process - that's you
That is you and everything you'd be reduced to do
A pledge is a pledge
But only 'til it doesn't suit your friends
The art of double-talk
Adamant on what you really meant
A pledge is a pledge is a pledge is a pledge
For lesser, the poorer
Pluck out their eyes - they offend
"Dumb" animals can't precede the lucre in barbaric tests
Big noise says jump now
The chasm is never too high or wide
The corporate slow-killer
Punished with a lenient smile
A pledge is a pledge is a pledge is a pledge
The arrogance, the hand in hands of despotic freaks that defend
An oversight where human rights fall at the fence of "good trade"
Yes man? Always.
Drop the high and mighty facade
Do the dect thing
Consider mouthing one word of truth
Blow open the grand scheme
Yes man? Always. Yes man? Always. Yes man? Always
Drop the high and mighty facade
Do - the decent thing
Consider mouthing one word of truth
Blow open the grand scheme
A pledge is a pledge is a pledge is a pledge
The man in the bubble smiles - berates the condemned
Back to his crusade, fights off more cries of dissent.
8. Sold Short
[Mitch Harris, Embury / Greenway]
Red's the given color if you resist the will to hate
You're a bit part
Outliving your worth
Where do you stand in the Aryan pecking order?
We are "faggots", "Jews" and traitors
Because we resist the will to hate.
Here's supremacy: To rise above paranoia
Is is others who're diseased for dismissing your flawed criteria?
You've been sold short to a scam
Survival of the fittest?
How you seem expendable, vulnerable - a runt
Better keep your mouth shut
Should they find the quirks in your pureblood
You've been sold short to a scam
You can pin all slurs to me
But I'll choose humanity
You're a bit part
Outliving your worth
Where do you stand in your preciou pecking order?
You've been sold short to a scam
9. All Hail The Grey Dawn
[Embury / Greenway]
When I look out of my window
The feelgood factor doesn't feel so great and good
Minors feed the majors
All hail the grey dawn
Where hopes dissolve in rainstorms
When I stare into the TV
There's wealth and health and optimism
These grinning clones are way off
All hail the grey dawn
Where there is no "ideal home"
Your're either a have-it-all or a have not
And when you have it all there's a license
To spin the line: "All this could be yours"
All hail the grey dawn
Because clean lines won't enhance your life
When toxic clouds pervade your nine-to-five
And leave you twisted, stunted, stumbling
All hail the grey dawn
For polluted minds contentment only reigns in paradise
Yet sombre TV faces tell the plight
As deprivation's straddled by designer might
All hail, all hail, all hail, all hail
It's not who your are - it's what you should have
To elevate your reason for being
Scrabble around in the bare earth
And climb back on the wheel of drudgery
All hail, all hail, all hail, all hail
10. Vegetative State
[Mitch Harris / Greenway]
In the end it comes down to this:
Want, want, want for a blanket of material bliss
Can you live it?
Does it gleam?
Feel it rid the heart of ideals
This is a vegetative state
It's a vegetative state
A vegetative state
What you gather - is that all you're worth?
Playing catch-up with opulence
Want. Want. Want.
A get-out clause
Away from the dregs
Leave the dogs to borrow, steal, and beg
This is a vegetative state
It's a vegetative state
A vegetative state
I'd like to know who they're fucking kidding
When they call this a classless society?
I'd like to know why the wight of the law is brought down
When desperation knocks you off course?
Not in the vegetative state
I'd like to know how the high-rolling movers
Manoevure around rules?
I'd like to know why "opportunity for all"
Remains a worthless slew of words
This si a vegetative state
I'd like to know
Uncivilised - that's me
A mongrel too
A bottom-feeder who sees right through
This is a vegetative state
It's a vegetative state
A vegetative state
11. Pay For The Privilege Of Breathing
[Embury / Greenway]
Nothing comes to nothing
When there's nothing there to give
The powers want to strip you clean
A charge for every breath
A price on skin that we walk in
They call this civil liberty
So-called champions for the poor
Tax us against the wall
Find it now or forefeit
The cance to "be" in peace
A price on skin that we walk in
A price on skin that we walk in
Grab thin air in one hand
A pound of fesh from the other
Crushing burden on the shoulders
An end to poverty?
Only if you pay up first
Meet the fee and keep your soul
12. Pledge Yourself To You
[Mitch Harris / Greenway]
God can take his eyes off me
Love is there - it's mine and mine alone
This soul is strong
Our bodies our own
To use, explore with no roots in those laws
Don't class me as a wayward waste
Open your eyes and shake your bondage chains.
Decreed chastity has no basis
Geared to curtail our loving instincts
Family fucking values - I've heard it all before
Passionless fucking robots - it's how we will function
So pledge yourself to you (not forced)
Pledge yourself to you
No urge to procreate - no crime to stimulate
To stem the flow of love - a weary, bygone age
So pledge yourself to you (not forced)
Pledge yourself to you
Family fucking values
I've heard it all before
Passionless fucking robots
It's how we will function
13. Striding Purposefully Backwards
[Mitch Harris / Greenway]
What do I have to do for once to make the mark?
What do I have to say to register a point?
Overtaken - all desire and no connections.
I recall these friends in tune
Never would they stoop so low
And turn on those who built them up
Where I'm advised to move
It sickens me to think
When do I reach the place where I will fall from grace?
Conscientious - to the point where I self-implode
I recall these friends in tune
Never would they stoop so low
And turn on those who built them up
Protective - only when I just might get what's due
Steal the march on a friend whose work you'd prostitute
How quickly you discard those around when usefulness is gone
Beating sense into you sadly sits well
However, blows are dull on an empty shell
Prostituted
Prostituted
Prostituted
Prostituted
14. Morale
[Embury/Greenway]
Odds are stacked with hooks to catch
The creeping doubt that strains the cracks
Morale - sheared - morale
Drained - morale
Morale
The passage of the scapegoat
In acceptance
An endgame from a platform
A mortal wounding
Morale
15. Our Pain Is Their Power
[Embury, Mitch Harris, Russ Russell]
[Instrumental]