|
|
|
AC/DC
« Fly on the Wall »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Fly On The Wall
|
| 2 | Shake Your Foundations
|
| 3 | First Blood
|
| 4 | Danger
|
| 5 | Sink The Pink
|
| 6 | Playing With Girls
|
| 7 | Stand Up
|
| 8 | Hell Or High Water
|
| 9 | Back In Business
|
| 10 | Send For The Man |
|
Brian Johnson - Lead Vocals
Angus Young - Lead Guitar
Malcolm Young - Rhythm Guitar, backing vocals
Cliff Williams - Bass Guitar, backing vocals
Simon Wright - Drums |
|
All songs composed by Angus Young, Malcolm Young, and Brian Johnson.
Produced by Angus & Malcolm Young
Originally released in June 1985
Available worldwide |
|
| FLY ON THE WALL
(Young, Young & Johnson)
Fly on the wall
Get on top
….
You can dance, through the night
Rock 'n' roll music itching to fight
Making love, drunk or stoned
Looking for dollar, get broken boned
it's a game, too tough to tame
ends up the same, sweating out the rain
I was |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Еще один альбом великих австралийцев, не ставший суперхитом, продажи в США – скромно 1 000 000 экземпляров (для сравнения «Back in Black» (1980) - 22 000 000). Множество любителей творчества группы считают «Fly on the Wall» одной из самых провальных работ коллектива.
Данная пластинка записана без оригинального барабанщика группы Фила Радда, который был вынужден после ссоры с Малколмом Янгом покинуть группу на десять лет. Как следствие: другой ударник – другой звук ударной установки и звучания в целом. Если Радд был адептом сухих тяжелых барабанов и оригинальной манеры акцентирования тарелок, то пришедший ему на смену Саймон Райт привнес в группу более современный, на тот временной отрезок, гулкий объёмный саунд.
«Fly on the Wall» записывался и сводился под руководством братьев Янгов, Мэтт Ланг, однозначно причастный к успеху трех альбомов рубежа 1980 года, был уволен еще после записи «For Those About to Rock (We Salute You)» (1981). Старшего брата Джорджа Янга, участвовавшего в продюсировании альбомов AC/DC до 1978 года, тоже не позвали, его время еще не пришло. Кстати, возможно, у многих пытливых поклонников группы возникает вопрос, а почему Янги отказались от услуг успешного Мэтта Ланга? Смею предположить, что все очень просто. Деньги. Стоимость работы Ланга в студии начиналась от отметки в сто тысяч долларов США.
Надо сказать, что 85 номерной, у меня лично, один из самых любимых. Я могу его слушать всегда и в любом настроении, с любого места. Есть тут какая-то магия, мне непостижимая. Я прекрасно вижу и слышу достоинства альбомов «Back in Black» или «Highway to Hell», но жесткие резкие гитары вкупе с бодрыми воплями Джонсона на «Fly on the Wall» мне дороже.
Одной из основных причин, по которой «Муха на стене» у многих зачастую удаляется из плей-листа в пользу творений опять-же 1979,1980,1981, 1990 годов, мне представляется мелодическая составляющая припевов. На «Fly on the Wall» многие припевы похожи просто на выкрикивания каких-то лозунгов, как то песни «Stand Up», «Hell or High Water» или «First Blood». Да и вообще звук стал тяжелее и жестче, а структуры песен прямолинейнее по отношению к альбомам периода Бона Скотта.
Ну а что касаемо продаж, есть мнение, что всем трем альбомам, записанным после 1980 года, на которых еще только разворачивался Брайан Джонсон («For Those About to Rock (We Salute You)» (1981), «Flick of the Switch» (1983) и «Fly on the Wall» (1985)), здорово помешало решение рекорд-компании выпустить в США в апреле 1981 года пластинку 1976 года «Dirty Deeds Done Dirt Cheap», ранее не издававшуюся в Северной Америке и оттянувшую на себя очень много внимания и денег. Как-никак, аутентичный тяжелый сырой рок-н-ролл от AC/DC, да еще с покойным Боном Скоттом на вокале.
В целом, я оцениваю «Fly on the Wall» на семь баллов, но ставлю восемь, что является обыкновенным проявлением моего личного субъективизма. |
|
|
| |
| | | |
Для меня самая неудачная работа AC/DC.
Задвинутый подальше вокал Джонсона, непристойный бой ударных, уж сильно отдающий густотой, звучание гитар, неубедительно издающих свои партии, и всецело непонятный саунд, который распространится на дальнейший период восьмидесятых у группы. Похоже, группа пренебрегла сама собой, записав такой альбом, где даже временами непонятно, кто основной вокалист, а кто бэковый. |
|
|
| |
| | | |
Я не могу назвать «Fly on the Wall» плохим альбомом или худшим альбом за всю историю группы. Нет. Как и предыдущий альбом «Flick on the Switch», «Fly on the Wall» является своего рода экспериментом, в данных альбомах группа решила поиграть со звуком (как это делал своё время Джимми Пейдж, но то был '69 год). Отсюда «убранность» вокала на задний план, не-бог-весть какие риффы и проигрыши, к которым фаны после выхода двух самых динамичных и фундаментальных альбомов «Highway to Hell» & «Back in Black», (которые в буквальном смысле заложили имя группы, тем самым воздвигнув её на всемирный пьедестал и дав AC/DC всемирную известность) отнеслись настороженно... Да, после этого «Fly on the Wall» кажется серым и угрюмым, но если прослушать последующие работы, вы поймете, что этот альбом был своеобразным звеном огромной цепи, так как «Ballbreaker» как раз и является концом этих экспериментов. |
|
|
| |
| | | |
| |
Итак, «Муха на стене»...
Ну что тут можно сказать - пожалуй, самая неоднородная работа AC\DC - действительно прикольные вещи типа «First Blood» (3) или «Sink the Pink» (5) соседствуют с откровенным отстоем типа «Back in Business» (9) или «Send for the Man» (10). Встречаются и умеренно хорошие песни типа «Danger» (4), но они, увы, как-то сразу не воспринимаются. Возможно, все дело в некой «недисевости» (во слово, а?) - если «Flick of the Switch» (1983) был просто-напросто переполнен скучным и однородным материалом (хотя позитивные моменты были и там), но все равно родным, «дисёвским», то «Муха» - вообщем-то, неплохой альбом, по звуку не похож ни на один из своих предшественников.
Вокал Брайана задвинут чуть ли не до уровня бэка, да и звук полегчал, особенно по сравнению с предыдущим альбомом.
Альбом начинается с заглавной темы, середнячка, а дальше идет разгон - потрясающие «Shake your Foundations» и «First Blood», следом «Danger», тоже середнячек, но отлично дополняющий две предыдущие темы, дальше забойная «Sink the Pink», веселенькая такая «Playing with Girls» и «Stand Up» - странноватая песня, которая, тем не менее, цепляет, а особенно на фоне всего альбома. А дальше... А все, что идет далее, можно смело выкидывать - чувствуется, что «ДиСи» как-то выдохлись в процессе записи альбома, и вот вам результат - три песни одинаковой отстойности, которые круто портят впечатление от альбома. Было бы намного лучше, оканчивайся альбом на «Stand Up»...
А вообще знаете что? Такой саунд идет альбому только на пользу - потому что благодаря нему альбом получил действительно прикольное и необычное звучание - я не говорю, что мне не нравится звучание времен «Back in Black» или «We Salute You», но иногда полезно вносить некое разнообразие в звучание - и этот альбом отлично справился с этой задачей.
Итак, что можно сказать напоследок: альбом избавился от главного минуса своего предшественника - от однообразности, мало того - на фоне остального материала сей легендарной группы он очень необычно звучит - легко и ненапряжно. Главное - не забыть удалить из плэй-листа три последние песни - без них намного лучше - и получать удовольствие. Ибо есть с чего. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 52880 |
I was caged, (like a zoo animal)
No escape, (from the fate that you make)
You're a snake, I've had all I can take
Watch out, there's a fly on the wall
Take a chance, take a bite
Oooh rock 'n' roll devil take me tonight
Like a bitch, makin' heat
Beating on my chest, licking at my feet
It's a game, too tough to tame
Ending up the same, sweating out the rain
So watch out, there's a fly on the wall
I was trapped, (like a fly on the wall)
I was caged, (like a zoo animal)
No escape, (from the fate that you make)
You're a snake, (I've had all I can take)
...
I was, trapped, (like a fly on the wall)
I was caged, (like a zoo animal)
No escape, (from the fate that you make)
You're a snake, (I've had all I can take)
I was trapped, (like a fly on the wall)
I was caged, (like a zoo animal)
Enraged, (from the fate that you make)
You're a snake, (and I've had all I can take)
There's a fly on the wall
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
SHAKE YOUR FOUNDATIONS
(Young, Young & Johnson)
You gotta see me leaning on the bar
I got my head in a whiskey jar
Feeling good cause the city's alive
I'm getting ready to rock and jive
I get up and I slide across the floor
You wanna come an' I'll meet you at the door
No one can stop us cause we're feelin' too right
We're gonna steal our way around tonight
Alright, alright
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it
I was taking no liberties
She getting hotter off the heat on me
I was oiling, she was slick
Licking off the sweat, her favourite trick
Help me, help me please
Tame this animal, and help me to breathe
I said no, no way, you gotta come with me, all the way
Ok I'll play
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it
We had the night, we had the time
She had the sugar and I had the wine
Took my hand shook me to the core
Told her not to touch but she was coming back for more
You know what for
Aye, aye, aye, aye
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Aye, aye, oh, shake it to the floor
Aye, aye, oh, shake your foundations
Make a sign
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
FIRST BLOOD
(Young, Young & Johnson)
Got a screaming feeling, need a little loving healing
Want some of that stuff, cause I like a hot touch, yeah
Wanna little squeezing, just a touch and teasing
Maybe wrong, maybe right, yeah, but I like it every night
Come on baby, down my way
They're gonna make it, night and day
I want (first blood), a look in the eye
(Thirst blood), a need in disguise
(Bad dog), come back for more
(First blood), first blood
Some like it hot, some like it quite not so hot
But I like a touch, and I want it so much
Come on baby, down my way
We're gonna make it every night and day
(First blood), look in the eye
(Thirst blood), need in disguise
(Bad dog), come back for more
(First blood), first blood
I want...
(First blood), a look in the eye
(Thirst blood), a need in disguise
(Bad dog), you come back for more
(First blood), first blood
(First blood), a look in the eye
(Thirst blood), a need in disguise
(Bad dog), come back for more
First blood
You know I want the first blood
Some like it even hotter
First blood, all right hot shot
Bad dog, you come back for more
I want first blood
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
DANGER
(Young, Young & Johnson)
Don't talk to strangers, keep away from the danger yeah yeah
Don't talk to strangers who smile
Keep away from the danger all the time, you just keep away ooh
Just keep away yeah, ooh
Red lights are flashing, there's been a misunderstanding yeah yeah
I'm bruised, broke and bandaged
Through drinking all the brandy
I was, under the table but I came back for more
Gotta hit that bottle but my head hit the floor and I'm
Danger, danger, don't talk to strangers
Stranger, danger, don't you talk
Danger, danger, don't talk to strangers
Danger, danger, don't talk keep away
Red lights still flashing
People all still dancing in my head
I'm done with thinking, about what to do
Another bout of drinking
Just one before I'm through
I was just raising hell I wasn't doing no harm
The cops could not appreciate my natural charm
I'm a
Danger, danger, don't talk to strangers
Stranger, danger, don't you talk, don't talk
Danger, danger, don't talk to strangers
Danger, danger, yo
Don't talk to strangers
I'm a
Danger, danger, don't talk to strangers
Stranger, danger, don't you talk, don't talk
Danger, danger, don't talk to strangers
Danger, danger, don't talk keep away
Danger, danger, don't talk to strangers
Stranger, danger, don't you talk, don't you talk
Danger, danger, don't talk to strangers
Danger, danger
Don't you go talking to no stranger in this town
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
SINK THE PINK
(Young, Young & Johnson)
Put your gear into fire
Lay your bullets on the ground
Turn your head to desire
There's a woman going down
She said she'll rack you up, all the way
Then she gonna spit you out, count your days
She says choice is yours, casually
So why don't you do what comes naturally
Sink the pink, it's all the fashion
Drink the drink, it's old fashion
Gimme water, gimme wine
Gonna show you, a good time
Sink the pink, sink the pink
Got a fever running high
Give you wings to make you fly
She school you like a fool
She make you break the rules
She wanna give it a shot, hit the spot
And I'm gonna rack 'em up, get it hot
She said, make it good, satisfy
You know that woman got Dallas eyes
Sink the pink, it's all the fashion
Drink the drink, it's old fashion
Gimme water, gimme wine
Gonna show you, a good time
Sink the pink, sink the pink
I want you to sink it for me...
Sink the pink, sink the pink, it's all the fashion
Drink the drink, drink the drink, it's old fashion
Gimme water, gimme wine
Gonna show you, a good time
Sink the pink, sink the pink, sink the pink, Sink the pink
Oh, oh ohhh, sink the pink
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
PLAYING WITH GIRLS
(Young, Young & Johnson)
Ahh
Highball women that are hot to touch
Legs do the talking spelling out the lust
See the sugar daddies with a sweet tooth and a smile
See what's hanging off him like a wanting child
That's where you'll find me, standing proud
Playing with girls, gonna get you hot
Playing with guns, gonna get you shot
Playing with fire, gonna heat you up
Playing with me, you're gonna get the lot
Bring on the showgirls and the debutantes
Late night waitress in a restaurant
Heading for the clubs and bars, with the flashing lights
Looking for the good time girls in their black nylon tights
Over the barrel, bottoms up
Playing with girls, gonna get you hot
Playing with guns, gonna get you shot
Playing with fire, gonna heat you up
Playing with me, you're gonna get the lot
River run dry, yeah yeah you're playing with fire
Ohh ohh wild sweet child
Playing with girls, playing with girls
Playing, playing, playing with girls, playing with girls
I like tall girls and I'll take 'em small
I want 'em all up front, I like 'em all
I wanna see them strut their stuff
Lose their social grace
You play your cards right and you'll deal yourself an ace
That's where you'll find me, standing proud
Playing with girls, playing with girls
Playing with girls, playing with girls
You got the long girl, short girl
Nothing but the bad girl
Just playing with girls
I want all the women in the world
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
STAND UP
(Young, Young & Johnson)
Put on the headset, get on the stage
Out on the midnight escapade
I didn't wanna steal your thunder
I wouldn't wanna play your game
Making all the headlines, getting on the front page, aah aah
Didn't even know her number, I didn't even know her name
Stand up, stand up and take it
Stand up, stand up and make it
Stand up, stand up and face it
Stand up, oh
Get on the red dress, slip on the lace
Up for a high heel, and a pretty face
Woman wanna get you under
Woman wanna get you tame
Loving on a hot night
Stoking up the flame, aah aah
Didn't wanna know her number, I didn't wanna know her name
Stand up, stand up and take it
Stand up, stand up and make it
Stand up, stand up and face it
Stand up
You take it out
Ooh, ooh, ooh
Stand up, stand up and take it
Stand up, stand up and make it
Stand up, stand up and face it
Stand up, you can make it
Stand up, stand up and take it
Stand up, stand up and make it
Stand up, stand up and face it
Stand up, stand up
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
HELL OR HIGH WATER
(Young, Young & Johnson)
Watch out, get outta my way
Did ya hear what I say
Everybody, you don't have to choose it
You don't have to prove it
It's only rock 'n' roll
Mama done told me, papa done scold me
Superstition, black cat in the cradle
Dancing on the table, don't you snake on me
Mama done told me, daddy done scold me
Told me, show me
You know that he told me
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Blood money, lying through your back teeth
Fighting on the main street, breathe your last breath on me
Mama done told me, poor boy get home
Hot loving, trigger happy feeling
Touching up and teasing
You know it so bad
Mama done told me, papa done scold me
Told me, showed me
Rock 'n' rolled me
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell, hell, hell, hell, give 'em hell
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water, come hell or high water
Come hell or high water
I tell ya
Come hell
Come hell
Come hell
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
BACK IN BUSINESS
(Young, Young & Johnson)
Breaking out, about to shout
Feel the need, for one more round
Don't you struggle, don't try to bite
You want some trouble, I'm the king of vice
I'm a wrecking ball, I'm a stinging knife
Steal your money, gonna take your life
You got screaming murder, lock up your door
Double dealing, gotta have more
Call me dirty, trash my name
Just tell the boys that I'm gonna be
Back in business again, back in business again
Back in business again, back in business again
Back in business
Flesh and blood, I'm a rag 'n' bone
Bad luck message on the telephone
Don't you worry, play my game
I'll do you a favour put your soul for sale
Like a cannon ball going down the track
Need good loving, but I want it back
I was born in trouble, they gave up on me
Teacher preaching what not to be
Call me dirty, trash my name
Just tell the boys that I'm gonna be
Back in business again, back in business again, do you trust in me
Back in business again, back in business again
Back in business
Back in business again, back in business again
Back in business again, back in business again
Back in business again, back in business, back in business again
Back in business again, back in business, back in business again
(Back in business), have you read the small print in this contract
(Back in business), I'm the man with a shaft
(Back in business), I'm gonna stick it right up you
(Back in business), I got to have mine
Back in business again, and I'm looking for you
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.
SEND FOR THE MAN
(Young, Young & Johnson)
Do you want love
Dirty dirty love
Do you want lust
Just a little lust
You want a bad reputation
You wanna better your score
I got the qualifications
I can open any door
Send for the man, yeah!
Send for the man, (yeah!)
You like a dream
You're dirty low and mean
You're good enough to eat
You're sticky hot and sweet
Need a shot of rhythm and loving
You make a black sheep a ram
This ain't no gun in my pocket
I got the goods in my hand, yeah
Send for the man
Send for the man (yeah!)
Send for the man (yeah!)
Send for the man (yeah!)
You gotta keep away from the decadent Dan
Send for the man, yeah!
He won't give a damn, (yeah!)
Send for the man, (yeah!)
Send for the man, (yeah!)
Send for the man, (yeah!)
Send for the man, (yeah!)
© 1985, J Albert & Son Pty Ltd.