|
|
|
Mourning Beloveth
« A Murderous Circus »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | The Apocalypse Machine 14:40
|
| 2 | Elemental Nausea 11:46
|
| 3 | The Crashing Wave 14:11
|
| 4 | Nothing (The March of Death) 19:43
|
| 5 | ...Yet Everything 14:45
|
| | Total playing time: 75:00 |
|
Darren Moor - vocals
Frank Brennan - guitars, vocals
Brian - guitars
Adrian - bass
Timmy - drums |
|
|
| 1. The Apocalypse Machine
Faceless, numberless days, grey isolation
Time featureless crushing hope
Intense corrpted Bliss moments
Nothing, the Machine
Everything grinds us down
Escape until we seep, Nothing, the blackened soil
Flying in elegant circles, drift through time and space
Crumb |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Классический дум дэт… Кажется, в этом стиле уже невозможно сыграть что-то новое. Но правила как раз хороши тем, что из них существуют исключения. Ирландцы из Mourning Beloveth без труда доказали всем скептикам, что дум/дэт жив, актуален и звучит в 2005 году не хуже, чем в 93 или 95. Всего 5 песен общей продолжительностью 75 минут – это ли не рай настоящего любителя стиля и приверженца британцев из My Dying Bride? 75 минут захватывающего путешествия по страницам меланхоличности и отчаянья, безысходности и серости будней, как это не прозвучит странно, расслабляют и лечат не хуже массажа, снимая нервное напряжение и освобождая от груза проблем. Открывающий трек “The Apocalypse machine” – это самое сложное, многослойное полотно альбома, в нем удачно соседствуют жесткие, агрессивные и напористые аккорды с мягкими, почти акустическими проигрышами, такой же жесткий гроул сменяется шепотом под стать музыки и первые 14 минут пролетают на одном дыхании. “Elements Nausea” в противовес первому, проста и незамысловата, почти полностью состоит из меланхоличного перебора гитар и шепчущего голоса с небольшим взрывом ближе к окончанию, и, пожалуй, единственная из 5 песен, которая утомляет. “The Crashing Wave” чуть запоздала с появлением, но уже не вызывает такой скуки, как второй трек и впервые дает возможность услышать очень неплохой чистый вокал, добавляющий серых оттенков в общую мрачную картину “A Murderous Circus”. Ну и главный шедевр диска – 20 минутная вещь “Nothing (The March Of Death)”, состоящая, по сути, из двух фрагментов: красивой и жесткой первой 10 минутной части, с отличным чистым вокалом, уступающим место сочному гроулу, и сменяющейся, почти амбиентной второй частью, лейтмотивом коей становится сердцебиение и вкрадчивый шепот. Не побоюсь этих слов, “Nothing (The March Of Death)” просто гениальна, с первого и до последнего аккорда погружающая в иной мир и замедляющее течении времени. Почти такая же сложная, как и первая 14 минутная песня, пятый трек “…yet everything” меркнет на фоне величия “Nothing”, но, тем не менее, уверенно и без особо напряжения ставит финальную точку в “A Murderous Circus”. По-настоящему сильная, красивая работа, которая не оставит равнодушным как любителей дэт/дума в целом, так и фэнов My Dying Bride или Saturnus в частности. Арифметика оценки в данном случае проста: 2 балла за первый трек, 0.5 за второй, 1 балл за третий, 3 за четвертый и 1,5 за последний + 1 за бонус диск, итого заслуженная 9 и звание одного из самых сильных релизов 2005 года в дум/дэте.
P.S. Не пожалейте добавить небольшую сумму и купите себе этот диск в виде двойника, также доступного по лицензии. На втором диске вы сможете найти не только несколько концертных треков, записанных в европейском туре, но и две песни, не попавшие в финальный трек-лист одиночного альбома (Диск предоставлен компанией CD Maximum) |
|
|
| |
| | | |
| |
Сложно что-то добавить к словам предыдущего рецензента, но попробую. Ирландцы из Mourning Beloveth выпустили торжествующую death/doom metal-пластинку. Композиции они сделали длиннее, чем на предыдущих компактах, сама музыка стала немного проще, более легкой для восприятия, но явственно глубже и холоднее. Каждая из пяти песен делится по инструментальному сопровождению: часть death/doom, часть чистого doom и третья составляющая - dark/doom, все они разделены между собой. Это, своего рода, некий эксперимент группы (кстати, неоднозначно воспринятый поклонниками, но всё-таки в большей степени он прошёл положительно). Под стать действует и вокал, описывать его бессмысленно, надо слушать то, как он чётко сливается с музыкой. Таким образом, вокал + отличное сведение (запись прошла в Вере (Гронинген, Голландия)) и мастерски связанные сэмплы инструментов обрисовали весьма интересную атмосферу релиза: холодную, но рассалабляющую и в то же время заставляющую подумать. Любители жанра будут в восторге.
P.S.: Дополнительный диск содержит четыре "живых" трэка и две вещи, не вошедшие в работы коллектива. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 19675 |
Where everything is nothing and nothing - everything
It is a meaningless dearm from which we need to escape?
Tear at the psyche
To bring us down
Where everything is
nothing
And nothing everthing
Delve through the ether, drown in emptiness
I need nothing, I want it all
I need nothing I want the world to crawl
Somewhere in its depths
Lies what we have been looking for
I need nothing I want it all
I need nothing I want the world to crawl
Flying in elegant circles, drifting through time
Crumble under the weight of sheer intense bliss
Where everything is nothing and nothing - everything
It's a meaningless dream
From which we need to escape?
Tear at the psyche to bring us down
The machine rolls through town
2. Elemental Nausea
It's cold (so fucking cold)
A sordid trip to the wowels of creation
The seductive wasteland, marrow of the world
That gentle melancholy that so endeared in times past
It seems to hang with an unnerving ease
I've been here before but now it seems there is no way out
There is now way out but down, the ante chambers to nothing
The terror scratching at the surface of sanity
Eyes are plucked
The jackals are coming
Hands are bleeding
Raw from the scratching
Freedom lies
The depths of
Lies
Freedom lies
Through the ether
Elemental nausea
Free to stagnate
Grinding elation
Oppressive opiates
Residue of flesh
Through the ether
3. The Crashing Wave
The dregs of the morning drift by greeting us with leaden winged despair
So come down
It clapsps with crooked hands and tears at the torso, ripping the flesh
So come down
It leaves but the scum, filth of the earth, stranded poisonous
Soak up the arid wasteland through every fibre of my being
Hold on to the high crashing wave, it may be our only chance of escape
So come down, come down with me, it may be our only chance of escape
Lurking in the shadows psychological self loathing violent desire
Slaughter the first born the debris of joy it's all that's left
But this is my only chance of escape the crashing wave
So I'll hold on until I crumble under the weight
A stagnant pit of twisted bones and contorted features wrapped in flesh
Yet stranded to wallow between the walls of destruction
A vacuum created by the desolation and loss of hope a sigh
A sighm a fatal glance to the fading pain that crouches in the corner
For the night is upon us, the triumphant return of joy
Immortality, intensity the need to escape
It seems to be coming through in waves the need to escape
And beneath its swell the search for absolution continues it's downward spiral
I wade through the fifth, terminal hope
Its infectious this murder
Its infectious, this murderous circus
4. Nothing (The March Of Death)
A figure of despair staring into the nothingness, lost among life suckers. So
Small standing by the ocean sensing the rain, worn out from grieving through
a storm of rage. I have succumbed to sorrow, the hoary darkness and the
all-consuming silence, for I had such hopes and dreams, dreams that fell like
vapours throug the summer air. I had such thoughts, thoughts that would crush
mountains and blunt the very daggers to my heart and yet the mere sliver of
hope sent to the corner to be lost among life's pain.... immortal. My bones
are weary; weary from this malignant mortality we hold on to with such grim
despair that it becomes all-consuming. In the glowering sickly green depths
of my misery I've drank deep textures and grotesque ecstacy it's elementary
splendour reminded of the the labyrinthine intricacies of being, the squalor,
the bewildering diversities and its lonely existence. A journey through a
half dream, each step a death. To slip through the cracks unnoticed or pause
and question the meanderings of time. The grey vastness we hold onto, The
glum adhesive that binds us through. No!
Hark! A football, the march of death
A hollow call to arms from the grave
A curator of dead souls brings us down
Is it a shadow of life or just some vision?
Apocalyptic dreams
Hark! A curator of our dead souls
Who is it that walks so solemnly through the graves?
Is it a shadow or just some vision?
Apocalyptic dream
Tracing patterns to bring us down
Who is it that walks?
The March of Death
5. ...Yet Everything
Fall
Somewhere between the chaos and sulphurous light
Into that strange arena where attraction and repulsion meet
Where love and hate divides, only to meet at a point
Aeons spent dragging the mortal trash through a slow existence, its worn me
down
I've emptied my veins into the earth for the last time as the weight of death
Creeps through the silence - nothing perpared me for this
The space where my misery breahes has worn me down
I've emptied my veins into the earth for the last time
I've drank from the depths of the world
And poured my cup on the heavens
The dull playground
Between the chaos and explosive stillness
Where light and dark serve a purpose
To which humanity must bend
The trouble is I though we'd live forever
The truth is we were dead before we were born
If I wake again it will be in hell
If I see you again it will be in hell
Desire and suffering, the source of our delusions
They are only the extreme points to which we bend
Where the need for excess brings balance
No more torture, no more pain
It's pouring through my veins
No more torture, no more pain