|
|
|
Enter Shikari
« Take to the Skies »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Stand Your Ground; This Is Ancient Land 1:07
|
| 2 | Enter Shikari 2:52
|
| 3 | Mothership 4:30
|
| 4 | Anything Can Happen In The Next Half Hour 4:32
|
| 5 | Interlude 1 1:01
|
| 6 | Labyrinth 3:51
|
| 7 | No Sssweat 3:16
|
| 8 | Today Won't Go Down In History 3:34
|
| 9 | Interlude 2 1:28
|
| 10 | Return To Energizer 4:35
|
| 11 | Interlude 3 4:10
|
| 12 | Sorry You're Not A Winner 3:52
|
| 13 | Interlude 4 (Johnny Sniper Introduction) 0:35
|
| 14 | Jonny Sniper 4:01
|
| 15 | Adieu 5:40
|
| 16 | OK, Time For Plan B 4:55
|
| 17 | Closing 2:44 |
|
Roughton "Rou" Reynolds - Vocals, Electronics
Liam "Rory" Clewlow - Guitar
Chris Batten - Bass, Vocals
Rob Rolfe- Drums |
|
Лэйблы: Ambush Reality / PIAS / Soyuz
Date of Release - March 19, 2007
John Mitchell - Recording
Ben Humphreys - Recording
Martin Giles - Mastering
Peter Hill - Photography
Keaton Henson - Illustration, Design |
|
| 1. Stand Your Ground; This Is Ancient Land
SHIT! SHIT!
I've been hiding here for a thousand years, waiting for your ghost
I've been hiding here for a thousand years, waiting for your ghost
YOUR LIFES ABOUT TO FLASH BEFORE YOUR EYES
YOUR LIFES ABOUT TO FLASH BEFORE YOUR EYES
Stand |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Стремящаяся быть независимой группа Enter Shikari, состоящая из приверженцев философии DIY (Do It Yourself), на чистом энтузиазме, без раскрутки на ТВ, используя лишь Интернет и свою растущую день ото дня фэнбазу, попала на 4-ое место британского хит-парада. Конечно, с пустыми руками и тем более головой популярность не завоюешь, а потому парни решили присобачить к своему юношескому пост-хардкорному задору обильные электронные вкрапления явного танцевального происхождения и назвали это все трэнскор. Побочные эффекты такого синтеза – довольно назойливые погружения с головой в клубную эстетику в отдельных интерлюдиях, о которых еще пойдет речь. Идея оказалась хороша и плодотворна. Если пост-хардкор, при всей легкости своей подачи и не меньшей легкости восприятия со стороны слушателя, и так может быть стабильно коммерчески успешным, то если привлечь еще и электронику, аудитория значительно расширится. Кому-то музыка Enter Shikari может показаться поверхностной и однодневной, и она отчасти таковой и является, однако я считаю при этом, что эксперименты (хоть стиль группы с натяжкой можно назвать экспериментальным) – это всегда хорошо, вне зависимости от того, ведут ли они к коммерческому успеху или погребают коллектив в яме безвестности и непонимания. Подождем, пока Enter Shikari начнет стагнировать или уподобится по популярности/оригинальности безыдейному и просто постыдному поп-року на манер Tokio Hotel… А пока начнем сразу со слабых сторон «Take to the Skies». Открывается альбом, по доброй традиции, своеобразным интро, полностью электронным, и в дальнейшем нашему вниманию будет представлено немало интерлюдий (всего их 6), которые, вероятно, должны играть роль музыкально-наркотических препаратов, по мысли Enter Shikari. Я бы сказал, что они, собственно, держатся тут на честном слове и нефанатам этого дела могут показаться очень назойливыми и неуместными. Заключительная интерлюдия-аутро по трэнсовым мотивам является зеркальным отображением первой песни, дублирующей название группы. Нужно сразу оговориться о мастерстве группы в рамках чистого пост-хардкора и признать-таки, что вот тут-то ничто не блещет оригинальностью, и музыка вполне подпадает под все стереотипы. Это лишний раз подтверждает целесообразность использования транса. Риффы эти все уже слышали и продолжают слышать отовсюду, хотя их уже невозможно слушать, поскольку это невыносимое общее место; заметно щеголяние сдвоенной бочкой (эта претензия и радует и смешит одновременно). Спасает все пресловутая электроника и вокальное (безо)разнообразие вполне в духе пост-хардкора: и чистый вокал (чувствуется в нем что-то типично британское – хоть убейте), оголтелые скримы и гэнг-вокалы (слава фэнбазе!). Еще одна забавная "фишка" – это коллективные хлопки, которые я бы назвал «ура-реакции». Немало удивляет наличие булькающего брутал-вокала – это уже ни к селу, ни к городу…
Хиты: в известной степени к ним можно отнести “Mothership” (сингл до сих пор доступен только онлайн), “Sorry, You're Not a Winner” (в простеньком видео на эту песню переход к трансу в середине песни сопровождается переносом места действия на танцпол (?)), “OK, Time for Plan B”. Можно, конечно, еще впасть в детство и отметить хитовость “Labyrinth” и “Jonny Sniper”. Попытки подать себя как лирически настроенную группу в композициях “Today Won't Go Down in History” или “Adieu”, на мой взгляд, не очень-то удались. Фолк-рок в 15-ом треке все-таки слушается странновато. А в целом, песни Enter Shikari (и не только их, кстати) функционируют как леденцы: съел, как говорится, – и порядок. Никакого послевкусия…
Делая заключение по этому альбому, оправдание многих огрехов находим именно в возрасте музыкантов и податливой жанровой почве пост-хардкора. Действительно, воплотить в жизнь можно уйму идей, но за жизнеспособность конечного продукта музыканты Enter Shikari ответственность, видимо, нести не хотят. В итоге, перед нами неизменное присутствие разброда и шатаний. Но для дебюта неплохо. Эх, не добавить ли еще один балл за энергетику и смелость? Нет, пусть растут! |
|
|
| |
| | | |
| |
Здравствуй, вечно голодный до новенького любитель тяжёлой музыки! Речь пойдёт о дебютном альбоме группы Enter Shikari "Take To The Skies". Как только не называют стиль этого альбома! Если выявить нечто общее, то получим: пост-транс-хардкор-метал. Что, согласитесь, сложновато для потрепанного уха истинного металлиста. Далее для простоты будем называть стиль группы trancecore. А что вообще такое trancecore? По мне, так это фруктовый компот - никогда не знаешь, какой косточкой подавишься. В данном случае мы имеем дело с мультифруктовым компотом. А что именно в него намешала группа Enter Shikari, нам сейчас и предстоит разобраться. Сначала немного истории. Квартет родом из Туманного Альбиона играет смесь электронной музыки и хардкора. За 4 года своего существования добивается признания не только на своей родине, но и в странах Европы и Америки. Как следствие - фантастические гонорары, концертные туры и признание на радио и телевидении. И вот, наконец, первый альбом! Первый, но не значит лучший, во всяком случае, на это хочется надеяться. Следует отметить, что щедростью на полноценные треки "Take To The Skies" не отличился. Исключая малопонятные интро и аутро, насчитаем всего 10 песен. Причём роль этих самых интерлюдий в альбоме столь туманна, что в пору проводить расследование. Быть может, Enter Shikari хотели таким образом продемонстрировать, на что способен trancecore? Или это нерасшифрованные послания далёких галактик, случайно (или намеренно!) попавшие на альбом? Кто знает этих англичан...! Боюсь, на эти вопросы не ответил бы и Шерлок Холмс. Каждая группа пытается увязать композиции в своём альбоме в некой определённой последовательности, придать ему некий смысл и логику. Мне кажется, что в "Take To The Skies" это вечная борьба Добра и Зла. Кто победит? Чистый эмоциональный вокал или хриплые покашливания? Ведь бывают моменты, когда с вокалистом хочется поделиться ментоловым леденцом. Создаётся впечатление, что музыканты мечтали удовлетворить вкусы любого слушателя, будь то поклонник фолка, дискотечный тусовщик, заядлый металлист или ценитель хоровых песнопений. Полученный микс был назван "Take To The Skies" и продан завидным тиражом. Тем не менее, в некоторые песни можно действительно влюбиться! Но, как мы знаем, любовь зла. Поэтому, чтобы добраться до понятных разуму композиций, нужно пройти через 7 (нет, не кругов ада) треков. Среди которых будут и мрачно-запутанные, словно сознание шизофреника, и экстремально весёлые, с элементами молодецкого хора. Но вот, добрались! Лиричное, чистое "Today Won't Go Down in History", загадочное и искреннее "Sorry You're Not a Winner"... Короче, дальше альбом можно слушать безбоязненно, убрав на место корвалол и таблетки валерианы. Особенно если ты человек русский, откровенно презирающий другие языки и не считающий нужным их учить. Так как над текстами Enter Shikari не постарались, а взяли их с потолка, буквально. Потолок, видимо, был в уборной или другом подобном месте народного творчества, где безграничная людская фантазия выплёскивается в больших и малых поэтических формах. Но это лишь моё предположение! Итак, суммируя все достоинства и вычитая все недостатки данного альбома, ставлю ему твёрдую пятёрку! |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 25879 |
I was guided here by the spirits hand
We shall meet, at Hells gate
This is fate THIS IS FATE this is fate THIS IS FATE
Not all is lost the spirits shriek
You will be hunted WE SHALL SEEK
Perserverance, turn the page
Enter Shikari Enter Shikari
We're not hiding WE'RE NOT HIDING
We're not hiding WE'RE NOT HIDING
We're not hiding now WE'RE NOT HIDING NOW
I'm in the zone
ALLRIIIGHT!
AND STILL WE WILL BE HERE,
STANDING LIKE STATUES (repeat to end)
2. Enter Shikari
SHIT! SHIT!
I've been hiding here for a thousand years, waiting for your ghost
I've been hiding here for a thousand years, waiting for your ghost
YOUR LIFE'S ABOUT TO FLASH BEFORE YOUR EYES
YOUR LIFE'S ABOUT TO FLASH BEFORE YOUR EYES
Stand your ground, this is ancient land
I was guided here by the spirits hand
We shall meet, at Hells gate
This is fate THIS IS FATE this is fate THIS IS FATE
Not all is lost the spirits shriek
You will be hunted WE SHALL SEEK
Perserverance, turn the page
Enter Shikari Enter Shikari
We're not hiding WE'RE NOT HIDING
We're not hiding WE'RE NOT HIDING
We're not hiding now WE'RE NOT HIDING NOW
I'm in the zone
ALLRIIIGHT!
And still we will be here,
standing like statues
AND STILL WE WILL BE HERE,
STANDING LIKE STATUES
3. Mothership
Go tell all your friends that this is the end
Go tell all your friends that this is the end
Go tell all your friends that this is the end
This is the end
I don't understand a word you're saying
what are the clouds running from?
There's something in the air tonight
Something is wrong, spit it out!
I just fell from that Mothership
They said that
Your answers, were always lying on the ocean bed
Your answers, were always lying on the ocean bed
There's something in the air
There's something in the air
In the air, in the air
Tonight, I'm wide awake, I'm wide awake
In the air, in the air
Tonight, I'm wide awake, I'm wide awake
And I'll scream with a thousand voices...
I am sane
I am sane
My soul felt so safe up there
No self-centred natives destroying our earth
I just fell from that Mothership
They said that
Your answers, were always lying on the ocean bed
Your answers (your answers, your answers) were always lying on the ocean bed
Walk the plank, walk the plank, walk the plank
Walk the plank, walk the plank, walk the plank
Walk the plank
Your answers were always lying on the ocean bed
Your answers were always lying on the ocean bed
Your answers were always lying on the ocean bed
Your answers were always lying on the ocean bed
4. Anything Can Happen In The Next Half Hour
His eyes are locked on her,
Her eyes are fixed elsewhere,
He’s confident, but he's not aware,
She doesn't care.
Their only connection, is the silence that they both grasp,
he's lost control, but she’s not aware, of his stare.
Everything seems to intimidate him, with the strobe lights flashing, her body's jolting,
But cracking, as his eyes, spilt in two, if only she knew...
The curtain goes down on him again…
Everything seems to be closing in on her,
It feels just like she is being hunted,
But its all right, it's all good,
She’s not aware, of his stare.
We’ve had this date from the beginning…
The curtain goes down on him again…
Who remains when the curtain falls?
Who remains when the curtain goes down...?
5. Interlude 1
(Instrumental)
6. Labyrinth
Help!
the air turns black, the birds drop from the sky.
This eagle has landed,
I'm choking on your pride
And the walls are closing in,
And you don't appreciate that in my hands tonight, is where your fate lies
Her face drains...
[Stand] Stand up, take a bow you have, no reason to celebrate
[You're] You're lost in a labyrinth, scream now it's not too late...
Help!
the air turns black, the birds drop from the sky.
This eagle has landed,
I'm choking on your pride
And the walls are closing in,
And you don't appreciate that in my hands tonight, is where your fate lies
Her face drains...
[Stand] Stand up, take a bow you have, no reason to celebrate
[You're] You're lost in a labyrinth, scream now it's not too late...
Nothing seems to break the walls down, break the walls, down...
[Labyrinth Lyrics on http://www.lyricsmania.com]
Nothing seems to break the walls down, break the walls, down...
We'll break the walls!
We'll break the walls!
We'll break the walls, down!
We'll break the walls!
We'll break the walls!
We'll break the walls, down!
[Well it looks like the end is nigh for our friends here, he's finding it hard to keep his head, especially with all these girls SCREEEAMING in his ear. We've got to ask ourselves do they deserve this? If anyone has anything to sa let them speak now or forever hold their peace.]
Yeah, stand! Will he make it out?
Hope he makes it out!
He's gonna make it out!
He's gotta make it out!
[Stand] Stand up!
[You're] You're lost!
In a labyrinth!
7. No Sssweat
Where's your respect? (Where's your respect?)
Why bite the hand that feeds you
It's not over yet not over yet (not over yet)
Plenty more fingers for you to nibble
I'd like to see you get your teeth round this
I'm sure your jaw will be surely missed
Not even salt can make your hands taste good
I'm still crunching your lifeline
Not even salt can make your hands taste good
I'm still crunching your lifeline
You do this every fucking time
No sweat (no tears) no guilt
You do this every fucking time
No sweat (no tears) no guilt
Not even salt can make your hands taste good
I'm still crunching your lifeline
Lifeline, lifeline, lifeline,
Blood fills your palms,
Lifeline, lifeline, lifeline
Blood fills your palms,
Lifeline, lifeline, lifeline
Blood fills your palms,
Where's your respect? (Where's your respect?)
Why bite the hand that feeds you
It's not over yet not over yet (not over yet)
Plenty more fingers for you to nibble
I'd like to see you get your teeth round this
I'm sure your jaw will be surely missed
Not even salt can make your hands taste good
I'm still crunching your lifeline
Not even salt can make your hands taste good
I'm still crunching your lifeline
You do this every fucking time
No sweat (no tears) no guilt
You do this every fucking time
No sweat (no tears) no guilt
Do this one more time and I'll bit your fucking fingers off!
8. Today Won't Go Down In History
You might never meet me,
For I am King.
And as we march into the storms eyes,
I find relief in the rain.
I can hind as I lead my army,
Into certain death.
Eyes over you. [x2]
Feel Alive. [x4]
And I wanted you to know,
Today won't go down in stone.
(Feel Alive)
And I wanted you to know,
I never meant for this.
(Close your eyes)
And I wanted you to know,
I never meant for this.
(Close your eyes)
Today won't go down in history,
So shut your eyes
9. Interlude 2
(Instrumental)
10. Return To Energizer
You look like you
Rented a smile
From someone but you
Rented the wrong size
Take it back
You should take it back
BURY IT
That's not what you want
That's not what you want
Cause that would grow more
That's not what you want
That's not what you want
We still have
the element
of surprise
defence shields
DOWN
Return to energiser [x4]
Wave your bloody white flags
surrender
give in
that's not what you want [x4]
that's not what you
We still have
the element
of surprise
defence shields
down!
Return to energiser [x8]
And all hell breaks loose, when you're here...[x4]
11. Interlude 3
(Instrumental)
12. Sorry You're Not A Winner
Scratch card glory or waist low pleasure?
Black eyes nose bleeds don’t look back now
My white abode do you remember?
My white abode do you remember?
But it’s such a thrill to find out...
Sorry you’re not a winner
With the air so cold and a mind so bitter
What have you got to loose
But false intentions and a life so pretentious?
Scratch card glory or waist low pleasure?
Black eyes nose bleeds don’t look back now
My white abode do you remember?
My white abode do you remember?
But it’s such a thrill to find out...
Sorry you’re not a winner
With the air so cold and a mind so bitter
What have you got to loose
But false intentions and a life so pretentious?
Scratch card glory or waist low pleasure?
Black eyes nose bleeds don’t look back now
My white abode do you remember?
I sweat I ache...
Sorry you’re not a winner
With the air so cold and a mind so bitter
What have you got to loose
But false intentions and a life so pretentious?
What?-What?-What?
Rawwwr
Please try again
Insert your coin
Please try again
Insert your coin...
13. Interlude 4 (Johnny Sniper Introduction)
Ladies And Gentlemen
Show your appreciation for
Johnny Sniper
(drum role)
ok Johhny, lets go
14. Jonny Sniper
A whisper from the wind, and I can't help but listen.
A crashing of white waves, and I cant help but listen.
They're trying to entertain and I cant help but...
(Painting A Picture Of Myself)
And I'll always be here for another.
Over and over and I'll always be here.
The screaming of the earth and I cant help but listen.
They're trying to entertain, but I can't help but...
(Painting A Picture Of Myself)
And I'll always be here for another.
Over and over and I'll always be here.
This is all I need to feel alive.
(Painting A Picture Of Myself)
And always be here for another .
Over and over and I'll always be here. (x 2)
This is all I need to feel alive. (x9)
15. Adieu
And I long for you to appear
After losing your way across star riddled skies
To carry you home
[x2]
I cherish my loss
A gentle reminder, that life is unkind
At the best of times
And I long for you to appear
After losing your way across star riddled skies
To carry you home
I cherish my loss
A gentle reminder, that life is unkind
At the best of times
(Brace your self, cause I think I'm coming for you. Look up into the sky)
Home could be anywhere, when I am holding you...
16. OK, Time For Plan B
Let this battle commence, one last time
Let this battle commence, one last time
Let this battle commence, one last time
(And I hope for your sake, that you're on our side)
Let this battle commence, one last time
(And I hope for your sake, that you're on our side)
Look what you've done to yourself
Yeah you've lost the will to do what's right again
Look what you've done to yourself
We'll fight like sharks, we'll fight like dogs
(We were shy...)
Look what you've done to yourself
Yeah you've lost the will to do what's right again
Look what you've done to yourself
Yeah
We try to communicate
We've got no patience
Let's reclaim this throne
Why should we negotiate
Let's finish this now
Let's settle this now
For once and for all
Let's settle this now
For once and for all
Let this battle commence, one last time
(And I hope for your sake, that you're on our side)
Let this battle commence, one last time! Woah!!!
(And I hope for your sake, that you're on our side)
Look what you've done to yourself
Yeah you've lost the will to do what's right again
Look what you've done to yourself
We'll fight like sharks, we'll fight like dogs
(We were shy)
Look what you've done to yourself
Yeah you've lost the will to do what's right again
Look what you've done to yourself
We'll fight like sharks, we'll fight like dogs
(We were shy)
The time has come to think again...
To think again...
Look what you've done to yourself...
OK, TIME FOR PLAN B.
THIS MEANS WAR!
THIS MEANS WAR!
THIS MEANS WAR!
THIS MEANS WAR!
Everyone freezes and waits for the earth to move
Everyone freezes and waits for the ground to shake
LETS MAKE THE EARTH MOVE
LETS MAKE THE GROUND SHAKE
LETS MAKE THE EARTH MOVE
LETS MAKE THE GROUND SHAKE
LETS MAKE THE EARTH MOVE
LETS MAKE THE GROUND SHAKE
LETS MAKE THE EARTH MOVE
LETS MAKE THE GROUND SHAKE!
17. Closing
(Instrumental)